• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • روش‌هایی خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش

روش‌هایی خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش

پیام جوان: هیچ‌کس دوست ندارد نظرات تند و زننده‌ای در رابطه با بوی بد پا یا کفش‌های خود بشنود. در حالت طبیعی، بوی بد پاها مشکل پزشکی به حساب نمی‌آید و می‌توان با خرید کفش باکیفیت و انتخاب جوراب‌های ضد عرق از بروز آن پیشگیری نمود. انتخاب کفش‌های باکیفیت که قابلیت تنفس را به پاها می‌دهد، می‌تواند به کاهش تعرق پاها نیز کمک کند.

استفاده از جوراب و کفش‌هایی با کیفیت پایین می‌تواند باعث تعریق بیشتر پا شوند. به طور کلی، چندین روش وجود دارد که فرد می‌تواند از آن‌ها برای کاهش بوی بد پا، ناشی از بی‌کیفیت بودن کفش استفاده کند. برای مثال، تعویض کفی‌های کفش با کفی‌های مخصوص و ضدعرق یکی از راه‌های کاهش بوی بد پا و پیشگیری از عفونت ناخن‌های پا است. همچنین، چند ترفند خانگی برای کاهش بوی نامطبوع کفش‌ها در زیر آورده شده است.

کفش‌ها را در زیر آفتاب خشک کنید: به زیبایی کفش‌ها و تمیزی اهمیت می‌دهید؟ اگر جواب شما بله است، پس حتما از اهمیت تمیزی کفش و جوراب‌ها اطلاع دارید. بعد از شستن کفش‌ها، چند ساعت آن‌ها را در زیر نور خورشید قرار دهید تا همزمان با خشک شدن کفش، باکتری‌ها از بین بروند.

از جوش شیرین استفاده نمایید: جوش شیرین کاربردهای زیادی دارد که یک از آن‌ها، از بین بردن بوی بد کفش است. جوش شیرین می‌تواند بوی نامطبوع پا و کفش‌ها را از بین ببرد.

این پودر قادر است رطوبت اضافی را جذب کند. تنها کافی است چند قطره روغن خوشبو، یک برس، یک فیلتر قهوه و چند قاشق چایخوری جوش شیرین تهیه کنید. جوش شیرین را به همراه روغن‌ها درون فیلتر بریزید و آن‌را محکم ببندید و یک شبانه روز درون کفش قرار دهید تا صبح روز بعد از شر بوهای نامطبوع خلاص شوید.

  این خوراکی‌ها، سطح کلسترول خون را متعادل می‌کنند!

پاها را تمیز نگه‌دارید: اگر مشکل بو از کفش و جوراب نیست، پس وقت آن رسیده که به بهداشت پاها بیشتر اهمیت دهید. بهترین کار برای از بین بردن بوی پا و کفش، شستشوی روزانه پاها با آب ولرم و شوینده مخصوص است.

برای لایه‌برداری از پاها و رعایت بهداشت فردی می‌توانید از سنگ پا استفاده کنید. سنگ پا با جداسازی پوست مرده از پاها مانع از رشد باکتری بر روی انگشتان پا می‌شود. بعد از شستشوی پاها، حتما آن‌ها را خشک نمایید.

از دئودورانت مخصوص کفش استفاده کنید: برای از بین بردن بوی پا و کفش، بدون دردسر، می‌توانید از اسپری‌های خوشبو کننده کفش استفاده نمایید. تنها کافیست یک اسپری خوشبو کننده همیشه در کیف خود داشته باشید.

از الکل استفاده کنید: یکی دیگر از روش‌های محبوب از بین بردن بوی نامطبوع کفش‌ها و افزایش طراوت پاها، استفاده از الکل است. در روش اول، یک بطری اسپری الکل را برداشته و آن را با محلولی از آب و الکل پر کنید. الکل و آب باید با نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط شوند. این محلول را درون کفش‌ها اسپری کرده و اجازه دهید تا کفش خشک شود. به همین راحتی می‌توانید از شر باکتری‌ها و بوی بد کفش‌ها خلاص شوید.

‌در روش دوم، با استفاده از یک پنبه آغشته به الکل درون کفش‌ها را تمیز نمایید. سپس، چند پنبه الکلی را یک شبانه روز در کفش‌ها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان