• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • رقابت تنگاتنگ دو تیم ایران و روسیه بر سر قهرمانی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان

رقابت تنگاتنگ دو تیم ایران و روسیه بر سر قهرمانی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان

پیام جوان: به نقل از ایسنا، در پایان مسابقات پنج وزن نخست رقابتهای کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان در بلگراد صربستان، تیم ملی ایران با یک طلا و ۳ برنز با ۷۰ امتیاز صدرنشین شد، آذربایجان و ارمنستان با ۶۰ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و روسیه با یک طلا و یک نقره ۵۵ امتیازی است.
امشب و در رقابتهای پنج وزن دوم ایران و روسیه بر سر قهرمانی جدال نزدیکی دارند.

ایران امشب دو فینالیست و دو شانس کسب مدال برنز دارد که مجموع امتیازات ایران می تواند حداکثر به ۱۵۰ و حداقل به ۱۳۰ امتیاز برسد(اگر مجید داستان در وزن ۶۱ کیلوگرم صاحب امتیاز نشود). حذف مجید داستان در ۶۱ کیلوگرم باعث شده تا ایران در روز پایانی از روسیه کمی عقب بیفتد.

اما روسها با ۳ فینالیست و ۲ شانس مدال برنز، در تمامی اوزان پنج وزن دوم شانس مدال دارند و حداکثر امتیاز آنها می تواند به ۱۶۰ و حداقل به ۱۳۵ امتیاز برسد.

دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم بین محمد صادق فیروزپور و حریف روسی می تواند بسیار تعیین کننده باشد، البته اگر سایر کشتی گیران دو تیم مبارزات خود را برنده شوند.

رقابت برای سکوی سوم بین ارمنستان و آذربایجان خواهد بود و این دو تیم به احتمال بسیار زیاد شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت.

در پایان رقابت های پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی‌اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

  رودریگو مورنو با ترک لیدز یونایتد، به تیم الریان قطر ملحق شد

همچنین در پنج وزن دوم، محمدصادق فیروز پور در وزن ۷۴ کیلوگرم و سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و سید مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان