• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • ارسال کاوشگر تغییر شکل دهنده به ماه توسط ژاپن

ارسال کاوشگر تغییر شکل دهنده به ماه توسط ژاپن

آژانس فضایی ژاپن تصمیم دارد یک ربات تغییر شکل دهنده کروی را به سطح ماه بفرستد. این ربات پس از رسیدن به مقصد، اطلاعات لازم برای ارسال فضانوردان به ماه را جمع آوری می‌کند.

JAXA یکی از سازمان‌های فضایی سراسر جهان است که تصمیم دارند فناوری‌های نوینی برای حضور طولانی مدت فضانوردان روی ماه بسازند. برای این منظور این سازمان در نظر دارد کاوشگری بسازد که می‌تواند فضانوردان را به طور ایمن در ماه جابجا کند.

در همین راستا این سازمان با همکاری سونی، دانشگاه دوشیشا و شرکت اسباب بازی سازی تومی یک ربات تغییر شکل دهنده می‌سازد. همچنین شرکت اکتشافات ماه ispace قرار است در ۲۰۲۲ میلادی با استفاده از لندر خود این ربات را به ماه ببرد.

این ربات ۲۵۰ گرمی هنگام سفر به ماه به شکل یک کره با قطر ۸۰۰ میلیمتری خواهد بود. اما پس از رسیدن به سطح سیاره، به ربات دستور داده می‌شود تا در وضعیت عملیاتی قرار گیرد. در این حالت ربات باز می‌شود و دو نیمه سپر محافظتی آن به عنوان چرخ‌های ابزار عمل می‌کنند.

ربات کوچک علاوه بر ثبت تصاویر از ماه، اطلاعات نیز جمع آوری می‌کند. از آنجا که ربات کوچک‌تر از آن است که یک فرستنده در آن جای گیرد، اطلاعات جمع آوری شده به لندر ماه منتقل می‌شود.

سازمان فضایی ژاپن خواهان گسترش دانش خود درباره سنگ و خاک ماه است.

  راهی جدید برای فروش ساعت‌های هوشمند اپل در بازار آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان