• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته

عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در هفته گذشته به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد و و بالای مرز حساس ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان پایدار ماند. قیمت دلار بازار آزاد که در آخرین ساعات معاملات روز چهارشنبه روی ۲۶ هزار و ۵۲۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز ۲۶ هزار و ۳۷۰ تومان بود.

قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز قدری عقب‌گرد کرده بود، اما مرز ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست نداد. قیمت دلار در ادامه معاملات رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز روی ۲۶ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دلار

مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت دلار در این روزها را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد. ناآرامی‌ها در افغانستان و پیشروی طالبان در این کشور به عنوان یک نیروی صعودی بر قیمت دلار عمل می‌کند.

از سوی دیگر بانک مرکزی از طریق عرضه دلار در بازار متشکل نوسانات نرخ دلار را تعدیل می‌کند. در روزهای پایانی هفته گذشته مقدار عرضه دلار به طور معناداری از سطح متوسط بالاتر بود و باید دید آیا بانک مرکزی در هفته جاری نیز این رویه را ادامه خواهد داد یا خیر.

عدم اطمینان نسبت به مذاکرات احیای برجام و سیاست‌های دولت جدید ایران در مورد روابط تجاری، کنترل نرخ ارز، تدابیر مربوط به کسری بودجه و تورم نیز روند قیمت دلار در میان‌مدت و بلند مدت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  افت ارزش بازار جهانی رمزارزها نسبت به روز گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان