• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • افزایش مجدد قیمت دلار و سکه در بازار امروز ایران – سه شنبه ۲ شهریور

افزایش مجدد قیمت دلار و سکه در بازار امروز ایران – سه شنبه ۲ شهریور

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۴۶۰ تومان قرار داشت. مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای دلار مهم تلقی می‌شد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز با قدرت از این مرز عبور کرد.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان بود اما در ادامه قدری کاهش یافت و در آخرین ساعات معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان قرار گرفت.

وضعیت سکه در بازار ایران

در معاملات روز گذشته طلای جهانی، قیمت فلز گرانبها از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد و باعث شد سکه معاملات امروز را با تغییرات مثبت قیمتی آغاز کند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود. قیمت طلای جهانی در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۸۰۴ دلار قرار داشت. قیمت دلار در این مقطع ۲۷ هزار و ۷۴۰ تومان بود. بر این اساس اندازه حباب سکه حدود ۴ درصد (۴٫۲۳ درصد) به دست می‌آمد. قیمت سکه در ادامه معاملات قدری افت کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت دلار آمریکا معاملات امروز را با تغییرات مثبت قیمتی آغاز کرد و رقم‌های بالای ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را به ثبت رساند.

احتمال دارد بازار هنوز به خاطر تعطیلی ۶ روزه با کمبود عرضه مواجه باشد و با عرضه بالای دلار در روزهای آتی قدری قیمت دلار تعدیل شود، اما اخبار مربوط به مذاکرات و عدم اطمینان نسبت به احیای برجام همچنان مانند یک نیروی صعودی بر قیمت دلار عمل می‌کند.

  رئیس کل بانک مرکزی: هدف ما کوچک‌سازی بازار غیر رسمی است!

قیمت سکه تمام، تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی و دلار افزایش یافت و به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان