کالیفرنیا احتمالا ۲۵ میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت

پیام جوان: مقامات ایالتی روز چهارشنبه اعلام کردند کالیفرنیا احتمالاً در سال آینده ۲۵ میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت که به مازادهای تاریخی پایان می دهد و به عنوان هشداری برای سایر ایالت ها در مورد رکود بالقوه عمل می کند.

به گزارش کرون ۴، این کسری احتمالاً منجر به تصمیمات دردناکی در مورد هزینه ها در پرجمعیت ترین ایالت این کشور خواهد شد. اما این امر احتمالاً بر بزرگترین خدمات دولتی ایالت – از جمله مهدکودک رایگان برای کودکان ۴ ساله و مراقبت های بهداشتی رایگان برای مهاجران کم درآمد که بدون مجوز قانونی در این کشور زندگی می کنند – تأثیر نخواهد گذاشت.

درآمد در کالیفرنیا در دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و امسال، مازاد ۷۲٫۴ میلیارد دلاری، کل هزینه های ایالتی را برای اولین بار به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار رساند؛ اما از زمانی که فرماندار دموکرات گوین نیوسام برنامه بودجه را امضا کرد، جمع آوری مالیات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس چشم‌اندازی که روز چهارشنبه توسط دفتر تحلیل‌گر قانون‌گذاری غیرحزبی منتشر شد، درآمد امسال ۴۱ میلیارد دلار کمتر از حد انتظار است.

کالیفرنیای تحت کنترل دموکرات ها بیش از سایر ایالت ها از افراد ثروتمند مالیات می گیرد و بیشتر کاهش درآمد به این دلیل است که ثروتمندان به اندازه سابق درآمد ندارند. شاخص S&P 500، شاخصی کلیدی از سلامت بازار سهام که درآمد ابرثروتمندان را هدایت می کند، از زمان اوج خود در ژانویه، بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.

افزایش شدید تورم همه چیز را گران کرده است. فدرال رزرو تلاش کرده تا با افزایش نرخ بهره کلیدی، تورم را مهار کند. نرخ بهره بالاتر، قرض گرفتن پول را گران‌تر می‌کند، که در نهایت باعث می‌شود مردم کمتر خرج کنند. اگرچه این افزایش قیمت ها را کنترل می کند، اما تقاضا برای کالاها و خدمات را نیز کاهش می دهد ونتیجه‌ی آن به این معنی است که مردم مالیات کمتری می پردازند.

  CHP در حال بررسی تیراندازی در I-980 اوکلند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان