• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • روند نزولی کرونا در ۱۵ استان
کرونا در ایران

روند نزولی کرونا در ۱۵ استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در موج چهارم و برنامه واکسیناسیون، توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا اظهار داشت: ۸۰ درصد موارد شناسایی شده در پیک چهارم کرونا ویروس انگلیسی است که با سرعت بالایی رو به افزایش است.

وی افزود: خوشبختانه مردم، اصناف و بازاریان به خوبی همکاری کردند و آثار و شواهد آن این موضوع را نشان می‌دهد به طوری که در ۲۵ استان کشور وضعیت به ثبات رسیده و روند افزایش در حال کاهش است.

وی تاکید کرد: همچنین در ۱۵ استان روند نزولی شروع شده و در ۱۰ استان به اوج بیماری رسیدیم و امیدواریم طی هفته آینده به روند کاهشی آنها نزدیک شویم.

رئیسی با اشاره به اینکه در ۶ استان هنوز روند نزولی طی نشده گفت: نیاز است در استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان شمالی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مراقبت‌های بیشتری انجام و پروتکل‌ها با دقت رعایت شود. این استان‌ها به اوج بیماری نزدیک شده‌اند و یک هفته بعد اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود سیر افزایش یابنده متوقف خواهد شد.

وی به استان‌های جنوبی اشاره کرد و گفت: استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین کرمان در معرض خطر ویروس آفریقای جنوبی هستند و باید در این استان‌ها پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها با دقت بیشتر رعایت شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند، گفت: ۱۵۷ شهر نارنجی، ۸۴ شهر زرد و ۹ شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

  آیا بازماندگان سرطان در معرض خطر بیشتر شکستگی استخوان هستند؟

وی در مورد واکسیناسیون کرونا گفت: فاز یک واکسن به اتمام رسیده و فاز دو را نیز برای افراد بالای ۸۰ سال آغاز کردیم که امیدواریم تا پایان هفته به اتمام برسد و هفته آینده نیز واکسیناسیون ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها را شروع خواهیم کرد و بعد از آن نیز ۶۵ تا ۷۰ ساله را شروع می‌کنیم.

رئیسی گفت: سامانه‌ای برای واکسیناسیون طراحی شده و به زودی طراحی و اطلاع رسانی می‌شود اما فعلاً برای انجام واکسیناسیون نیاز به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست و همکاران ما از طریق پیامک و تلفن با افراد تماس می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان