• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • اتفاقی که این روزها همه در موردش صحبت می‌کنند؛ پلیس سن فرنسیسکو خودروی خودران را متوقف کرد

اتفاقی که این روزها همه در موردش صحبت می‌کنند؛ پلیس سن فرنسیسکو خودروی خودران را متوقف کرد

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، آینده اینجاست و همه درموردش صحبت می‌کنند.

ویدیوی پخش شده در فضای مجازی خودرو‌یی از کمپانی Cruise را نشان می‌دهد که بدون هیچ راننده‌ای در حال رانندگی بوده است. این اتفاق بسیاری از توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده و واکنش‌های بسیار زیادی به همراه داشته است.

کمپانی Cruise، یک کمپانی مستقر در سن فرنسیسکو است که تمرکزش بر روی خودروهای خودران (بدون راننده) است.

تعامل (بین پلیس و خودروی این کمپانی) همانند یک توقف معمولی به نظر می‌آید. (پلیس به این خودرو دستور توقف می‌دهد،) پلیس از خودرو پیاده می‌شود تا با راننده این خوردرو صحبت کند اما متوجه می‌شود که اصلا هیچ انسانی در این خودرو وجود ندارد!

این افسر گفت: هیچ کس داخل (خودرو) نیست!

کسی که این ویدیو را گرفته (Brandon Melim) گفت که بسیار شگفت زده شده است زیرا او تا به حال هیچ خودرویی را ندیده بوده که به طور خودکار (بدون راننده ایی) رانندگی کند.

در این ویدیو، پس از اینکه افسر پلیس با سختی برای چند ثانیه به شیشه راننده نگاه می‌کند و به طرف خودرو خودش باز می‌گردد، این خودرو بدون سرنشین به طرف جلو حرکت کرده و از تقاطع رو به رویش گذر کرده و دوباره در کنار خیابان می‌ایستد.

‏Melim و باقی افراد فکر کردند که این خودرو به دلیل اینکه توسط پلیس متوقف شده می‌خواهد از صحنه فرار بکند.

همگی افراد حاظر در صحنه (حتی پلیس) شروع به خندیدن کردند.

پلیس فقط به خاطر روشن نبودن چراغ های این خودرو (headlights) ، دستور توقف داده بود.

  برای اینکه در بی اریا ثروتمند باشید حداقل درآمد سالیانه شما چقدر باید باشد؟

کمپانی Cruise طی بیانیه‌یی گفت که این خودرو به دستور پلیس تسلیم شد و به نزدیک ترین مکان امن خود را منتقل کرد.

این کمپانی همچنین ادامه داد که آن‌ها با SFPD در مورد نحوه تعامل (برخورد با این خودروها) همکاری می‌کنند. آن‌ها شماره تماس‌هایی اختصاصی برای همچین شرایطی فراهم کرده اند.

پروفسور Ronjon Nag (از دانشگاه Stanford University) در این باره می‌گوید: به وضوح پلیس نمیدانست چه کاری باید انجام بدهد و گیج شده بود. ما نیاز داریم تا استانداردها و پروتوکل‌هایی داشته باشیم تا خودروها ها بتوانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین گفت: باید تلاش بیشتری در جهت آموزش افسران درباره اینکه در سناریوهای مختلف چگونه با این خودروهای بدون سرنشین برخورد کنند، وجود داشته باشد.

کمپانی Cruise امسال، شروع به ارائه‌ی سفرهای شبانه رایگان در سن فرنسیسکو کرد. آن‌هایی که سوار این خوردوها شده‌اند از ایمنی این خودروها صحبت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان