وزارت کشور: درباره اعتراضات آبان تقصیری نداشتیم

پس از آنکه نماینده تبریز در مجلس دست عبدالرضا رحمانی فضلی، ‌وزیر کشور، را در ارتباط با سرکوب اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ «آلوده به خون مردم» دانست، اکنون وزارت کشور در جوابیه‌ای اعلام کرده هیچ تقصیری در این زمینه متوجه این نهاد نبوده است.

وزارت کشور روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه با ارسال متنی که توسط هیات رییسه در صحن مجلس خوانده شد، اشاره کرد بر اساس بررسی و گزارش نمایندگان و کمیسیون‌های وقت مجلس پس از اعتراضات سال ۱۳۹۸، قصوری متوجه شورای امنیت و وزارت کشور نشده است.

این وزارتخانه در قسمتی از جوابیه هم خواستار بررسی سخنان نماینده منتقد توسط نهادهای نظارتی مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شده است.

ادامه واکنش‌ میان نمایندگان و مقام‌های دولت درباره سرکوب اعتراضات در حالی دوباره تشدید شد که احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، از تهدید شدن به شکایت قضایی از سوی وزارت کشور خبر داده بود.

او هفته گذشته در توییترش نوشت:‌ «بلکه به بهانه محاکمه بیگی این امکان فراهم شود تا مردم در جریان واقعیت‌های تلخ حوادث آبان ۹۸ قرار گیرند.»

علیرضابیگی پیش از آن نیز در صحن علنی مجلس گفته بود «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است» و صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارد.

این نماینده همچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق که ۲۰ فروردین‌ماه منتشر شد اشاره کرد وزیر کشور درباره تعداد جان‌باختگان اعتراضات آبان توضیحی ارائه نکرده و با اینکه وعده داده بود در جلسه‌ای غیرعلنی در این زمینه توضیح می‌دهد، جلسه «هرگز» تشکیل نشد.

منبع: iranintl

  گزارش گاردین از سخنان دو شاهد حادثه روی داده برای آرمیتا گراوند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان