• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • رئیس فدراسیون جهانی کاراته: کاراته را عمدا از المپیک ۲۰۲۴ حذف کردند

رئیس فدراسیون جهانی کاراته: کاراته را عمدا از المپیک ۲۰۲۴ حذف کردند

پیام جوان: به نقل از مهر، «آنتونیو اسپینوز» رئیس فدراسیون جهانی کاراته نسبت به حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ واکنش تندی نشان داد.

او «استنگوئت» رئیس بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را متهم کرد هنگام تلاش برای بیان دلایل حذف کاراته از برنامه پاریس ۲۰۲۴ «بیهوده» صحبت می‌کند.

این تصمیمی که رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ادعا می‌کند هرگز توضیحی برای آن دریافت نکرده است.

رئیس اسپانیایی کاراته همچنین کمیته بین‌المللی المپیک و «توماس باخ» را به خاطر آنچه که او احساس می‌کند شکستی در ایجاد تحول در برنامه المپیک است مورد هدف قرار داد و نحوه انتخاب رشته‌های دیگر برای حضور در بازی‌ها را زیر سئوال برد.

کاراته اولین حضور المپیکی خود را در سال ۲۰۲۰ توکیو تجربه کرد اما در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور نخواهد داشت.

بر اساس آمار، کاراته بیشترین مخاطب را برای یک پخش از چهار رشته ورزشی در توکیو ۲۰۲۰ داشته است، زیرا نزدیک به چهار میلیون نفر در فرانسه شاهد کسب مدال طلای «استیون داکوستا» در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم بودند.

اسپینوز در گفتگوی خود با وب سایت «insidegame» گفت: آنچه که اتفاق افتاده این نیست که کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عمد حذف شده است! چرا یک نفر نیست درباره آن به ما توضیح بدهد.

با این حال فدراسیون جهانی کاراته امید خود را برای بازگرداندن این رشته به المپیک از دست نداده و امیدوار است در آینده به یک ورزش المپیک دائمی تبدیل شود، اما IOC و برگزارکنندگان فرانسوی گفته اند برنامه بازی‌ها به طور کامل تنظیم شده است و هیچ ورزش جدیدی به آن اضافه نخواهد شد.

  اندرو رابرتسون، مدافع اسکاتلندی لیورپول تاکید کرد تمام هدف آنها شکست رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان