• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • جلوگیری و ترک عادت جویدن ناخن

جلوگیری و ترک عادت جویدن ناخن

پیام جوان: به نقل از نمناک، حدود نیمی از بچه ها و نوجوانان، ناخن هایشان را می جوند، بعضی از آنها دوباره رشد می کنند اما نه به سلامت و زیبایی روز اول .اگر شما یک شخص بالغ هستید که ناخن های تان را می جوید، ممکن است زمانی که جوان تر بوده اید این کار را انجام می دادید و هرگز متوقفش نکرده اید

دانشمندان مطمئن نیستند که جویدن ناخن ها ژنتیکی است، اما بچه هایی که والدین آنها هم ناخن هایشان را می جویدند، بیشتر احتمال دارد که این کار را انجام دهند. مطالعات نشان می دهد که حتی اگر والدین قبل از تولد فرزندانشان این کار را می کردند، احتمال بروز آن در کودکانشان هم بیشتر است.

برای جلوگیری و ترک عادت جویدن ناخن این نکات را امتحان کنید:

ناخن هایتان را کوتاه کنید:
اگر به اندازه کافی بلند نباشند که با دندان های تان جویده شوند به ترک این عادت بسیار کمک خواهد کرد.

آنها را با یک لاک بدمزه و تلخ بپوشانید:
طعم وحشتناک آن باعث می شود که قبل از جویدن ناخنتان، به آن کار، فکر کنید.

از مانیکور استفاده کنید:
با خرج کردن پول و گذراندن زمان در سالن های زیبایی، باعث می شود که ناخن هایتان زیباتر به نظر برسد و از جویدن آن اجتناب کنید.

دستکش بپوشید:
ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما با این کار به ناخن هایتان دسترسی ندارید و مانع از دسترسی به آنها میشوید .اگر دستکش در برنامه روزانه شما جایی ندارد ،با استفاده از برچسب ناخن روی آنها را بپوشانید ، این کار می تواند نتیجه مشابهی داشته باشد.

  آمار کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران - ۲۹ خرداد

عوامل محرک خودتان را پیدا کنید:
توجه داشته باشید که در چه زمانها و چه احساساتی شروع به جویدن ناخن می کنید و راه حل هایی برای مقابله با این احساسات پیدا کنید.

دست ها و دهانت را مشغول نگه دارید:
برای این کار، از یک توپ استرس ،سنگ نگرانی یا حتی یک قلم برای کلیک کردن استفاده کنید و اینکه دهان خود را با جویدن آدامس مشغول نگهدارید ، به جای جویدن ناخن هایتان، وقت خود را صرف این عوامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان