تاریخ رونمایی از محصولات جدید اپل

شرکت اپل اعلام کرد ۲۰ آوریل برابر با ۳۱ فروردین رویداد ویژه‌ای برگزار می‌کند که پیش‌بینی می‌شود طی آن مدل‌های جدید آیپد پرو و سایر محصولات این شرکت در آستانه کنفرانس سالانه طراحان اپل در ژوئن رونمایی شوند.

به گزارش پیام جوان از ایتنا، دعوت رمزآلودی که اپل برای شرکت در این رویداد به رسانه ها ارسال کرد، اطلاعات چندانی نداشت. این رویداد در مقر اپل در کوپرتینتوی کالیفرنیا برگزار شده و به صورت زنده از وب سایت این شرکت پخش می‌شود. دعوتنامه‌های اپل برای رویداد مجازی این شرکت، روز سه شنبه درست پس از این که دستیار مجازی سیری اپل تاریخ این مراسم را برملا کرد، ارسال شدند.

اپل معمولا محصولات جدیدش را در مارس پیش از انتشار جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS در کنفرانس سالانه طراحان در تابستان، رونمایی می کند. امسال این شرکت هنوز هیچ رویداد رونمایی محصولی را برگزار نکرده اما طبق گمانه‌زنی‌های وب سایت‌های اخبار فناوری، این شرکت ممکن است مدل‌های جدید آیپد پرو و دستگاه ردیاب ایرتَگز را در مراسم آتی خود معرفی کند.

بر اساس گزارش رویترز، مراسم‌های رونمایی پرهیاهوی محصولات اپل معمولا با حضور صدها خبرنگار در مقر این شرکت برگزار می شد اما از سال میلادی گذشته به دلیل شیوع پاندمی ویروس کرونا، مجازی شده است.

پیش از این بلومبرگ نیوز گزارش کرده مدل ۱۲.۹ اینچی تبلت گران قیمت آیپد پرو مجهز به صفحه نمایشی است که با استفاده از فناوری MiniLED میزان کنتراست و روشنی آن بهبود پیدا کرده است. اما تامین کنندگان اپل با مشکل تولید روبرو هستند که ممکن است عرضه این محصول را به تاخیر بیاندازد. انتظار می‌رود اپل بدون توجه به این مشکل، هر دو مدل جدید آیپد را معرفی کند. آیپد جدید همچنین از پردازنده قوی‌تری مشابه M1 استفاده کرده که در جدیدترین مدلهای مک بوک ایر و مک بوک پرو بکار رفته است.

  برنامه‌ریزی Apple برای زمان تخمینی رونمایی از iphone 15

بازار آیپد در یک سال گذشته که دورکاری و آموزش از راه دور در دوران پاندمی رواج پیدا کرد، رشد یافت و در سه ماهه دسامبر، اپل گزارش کرد کسب و کار آیپد به ۸.۴ میلیارد دلار در مقایسه با ۵.۹ میلیارد دلار در مدت مشابه سال پیش رشد کرده است.

آیپد فاصله زیادی تا تبدیل شدن به بزرگترین بخش کسب و کار اپل از نظر درآمد دارد اما قرارگرفتن قابلیت‌هایی نظیر حسگرهای LiDAR برای واقعیت مجازی و نمایشگرهای نسل جدید نشان می‌دهد که آیپد پرو در بکارگیری فناوری‌های جدید برای اپل اهمیت بالایی دارد.

منبع: itna

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان