• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • دفتر ریاست جمهوری ایتالیا از استعفای نخست وزیر این کشور خبر داد

دفتر ریاست جمهوری ایتالیا از استعفای نخست وزیر این کشور خبر داد

پیام جوان: به نقل از روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری ایتالیا از استعفای نخست وزیر این کشور خبر داد و اعلام کرد که ماریو دراگی تا انتخاب نخست وزیر جدید، نخست وزیر دولت موقت خواهد بود.

پیشتر ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، پس از خروج ۳ حزب از ائتلاف تشکیل دهنده دولت وی، اعلام کرد که قصد دارد استعفای خود را به رئیس جمهوری این کشور تقدیم کند.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر ایتالیا از پارلمان این کشور خواسته بود تا جلسه‌ای برگزار کند و بر قصد خود برای رفتن نزد رئیس‌جمهور برای ابلاغ تصمیم خود به وی تأکید کرد. وی همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد.

دیروز چهارشنبه مجلس سنا به دلیل به حد نصاب نرسیدن به دولت دراگی رأی اعتماد نداد زیرا دو حزب راست میانه یعنی «لیگ شمال» به رهبری «ماتئو سالوینی» و حزب «فورزا ایتالیا» به رهبری «سیلویو برلوسکونی» در آن شرکت نکردند. در این رأی گیری، «جنبش پنج ستاره» از رأی دادن خودداری کرد.

این خبر در حالی است که رئیس جمهور ایتالیا پنج شنبه گذشته درخواست نخست وزیر این کشور برای استعفا را نپذیرفت و از او خواست تا برای ارائه توضیحات درباره اوضاع موجود در پارلمان حاضر شود.

  اولی هاینونن: وقت آن رسیده تا مقامات ایران به آژانس اجازه دهند بدون مانع، فعالیت‌های هسته‌ای ایران را راستی آزمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان