• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • بهترین و بدترین رمزارزها از لحاظ بازدهی در سال ۲۰۲۱

بهترین و بدترین رمزارزها از لحاظ بازدهی در سال ۲۰۲۱

با نزدیک شدن سال ۲۰۲۱ معامله‌گران حوزه رمزارز برای تصمیم گیری بهتر در سال پیش رو باید بدانند کدام رمزارزها بیشتر صعود یا سقوط را داشته‌اند و با پیدا کردن دلیل این نوسانات، می‌توانند فرصتهای خوبی در بازار پیداه کرده و کسب سود کنند.

بهترین رمزارزها از لحاظ بازدهی

از بهترین‌های رمزارزها می‌توان به دوج‌کوین اشاره کرد. دوج‌کوین یکی از شت‌کوین‌های سال ۲۰۲۱ بود که با حمایت ایلان ماسک طرفداران زیادی پیدا کرد و توانست علی رغم بنیاد ضعیفی که داشت، بازدهی جذابی را ثبت کند. این میم‌کوین در ابتدای سال با نرخ ۰.۰۰۴ دلار معامله می‌شد و توانست در ماه می به نرخ ۰.۷۳ برسد و ATH (رکورد قیمتی) جذابی را ثبت کند. سولانا دومین رمزارزی است که برخلاف دوج کوین دارای بنیاد و پروژه فوق العاده قدرتمندتری است. سولانا با هدف حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم به میان آمده است به گونه‌ای که سرعت انجام مبادلات در شبکه سولانا بیش از ۴۵ هزار تراکنش در ثانیه است. سولانا در ابتدای سال با نرخ ۱.۵۲ دلار معامله می‌شد و با رشد قابل‌توجه به قیمت ۱۹۳ دلار رسید. این رشد جذاب توانست جایگاه سولانا را در بین ارزهای برتر تثبیت کند. سومین رمزارز برتر، به جرات می‌توان گفت رمزارز لونا بود که توکن بومی شبکه ترا است. دلیل اصلی رشد این توکن، توسعه و افزایش ارزش بازاری شبکه ترا در حوزه دیفای است. به گونه‌ای که در حال حاضر شبکه ترا بعد از اتریوم، قدرتمندترین شبکه حوزه دیفای است. لونا که در ابتدای سال میلادی با قیمت ۰.۶۵ دلار معامله می‌شد در تاریخ ۵ دسامبر به رکورد قیمتی ۷۷.۷۳ رسید.

  تحلیل قیمت دلار در بازار تهران با انتصاب رییس جدید بانک مرکزی

بدترین رمزارزها از لحاظ بازدهی

رمزارز های که بدترین بازدهی را در سال ۲۰۲۱ داشتند می تواند به ICP، EOS و XMR اشاره کرد. رمزارز ICP وعده انقلابی در اینترنت را داده بود و توانست در تاریخ ده می به ۷۰۰ دلار نیز برسد. اما از آن زمان تاکنون کاهش قابل‌توجهی داشته و در ۴ دسامبر به پایین‌ترین رقم خود یعنی ۲۴.۲۹ رسیده و ۹۶ ٪ کاهش قیمت داشته است. ارز EOS نیز از این قاعده مستثنا نیست و با کاهش ۸۶ ٪ از زمان اوج خود در آوریل ۲۰۱۸، از نرخ ۲۲.۷۱ به ۳.۳۴ رسیده است. XMR هم با کاهش ۶۶ ٪ از زمان ATH خود جزو بدترین ارزهای سال بوده و از نرخ ۵۲۴ دلار در سال ۲۰۱۸ به حدود ۱۸۰ دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان