• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • کارلوس الکاراس تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی، آماده‌ترین تنیسور فعلی جهان

کارلوس الکاراس تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی، آماده‌ترین تنیسور فعلی جهان

پیام جوان: به گزارش «ورزش سه» کارلوس الکاراس تنیسور ۱۹ ساله اسپانیایی که این روزها تمام توجهات پیرامون این رشته را به خودش معطوف کرده بعد از ماراتن‌های یک‌چهارم و نیمه‌نهایی برابر دو اسطوره این رشته، در فینال باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی می‌رفت. ساشا زورف قهرمان دوره پیشین رقابت‌ها و دارنده طلای المپیک توکیو که به عنوان قهرمانی مسابقات پایان فصل ۲۰۲۱ وارد مسترز مادرید شد و در مرحله نیمه‌نهایی هم استفانوس سیتسیپاس قهرمان مسترز مونته‌کارلو را شکست داده بود امیدوار بود تا به روند پیروزی‌های شگفت‌انگیز کارلوس پایان دهد.

در ست اول این مسابقه کارلوس تنها سه امتیاز از گیم‌های سرویس خودش را به زورف واگذار کرد و با بریک کردن او توانست با نتیجه ۳-۶ فاتح این ست شود.

در ست دوم هم اوضاع کاملا به سود کارلیتو پیش می‌رفت و باز هم درحالی که با سرویس‌های فوق‌العاده و وینرهای بعدش امان حریف را بریده بود، با از دست دادن تنها سه امتیاز در گیم های سرویسش و سه بار بریک کردن گیم سرویس ساشا، ۱-۶ این ست را هم به نفع خودش به پایان برد تا در فاصله سه روز سومین نفر از جمع چهار تنیسور برتر دنیا را هم شکست دهد.

با این قهرمانی الکاراس به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که بعد از سال ۱۹۹۰ در یک مسترز به قهرمانی می‌رسد. عنوانی که تمجید ساشا زورف را هم به همراه داشت:« کارلوس، در حال حاضر، تو بهترین بازیکن جهان هستی، با اینکه فقط ۵ ساله هستی ( به شوخی ) اما همه ما را می‌بری. این برای تنیس فوق‌العاده است که کسی را داریم که قرار است گرند اسلم‌های زیادی را ببرد و نفر اول تنیس جهان باشد.»

  صحبت‌های راجر فدرر، تنیسور سوئیسی برنده 20 گرند اسلم که سال گذشته خود را بازنشسته کرد

این قهرمانی به حدی در مادرید مورد توجه بود که روزنامه‌ای آ.اس، مارکا، اسپورت و موندو دپورتیو صفحه اول خودشان را با وجود دربی مادرید به الکاراس اختصاص دادند.

گفتنی است اعجوبه ۱۹ ساله جهان پس از قهرمانی هفته گذشته در بارسلونا و قهرمانی دیشب در مادرید، در یک تصمیم هوشمندانه از حضور در مسترز رم انصراف داد تا با آمادگی کامل در مسابقات رولن گاروس شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان