حداقل دستمزد در کالیفرنیا از اول ژانویه ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، میزان حداقل دستمزد در کالیفرنیا طی روزهای آینده به نقطه عطفی می رسد که با قوانین جدید در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود و حقوق کارگران کم درآمد این ایالت را افزایش می دهد.

از اول ژانویه، مشاغل با ۲۶ کارمند یا بیشتر باید حداقل ۱۵ دلار در ساعت به کارگران خود بپردازند. مبلغ جدید نشان دهنده افزایش ۱ دلاری از حداقل دستمزد فعلی است.

در همین حال، کارفرمایان با ۲۵ کارگر یا کمتر باید دستمزد خود را در سال جدید به حداقل ۱۴ دلار در ساعت افزایش دهند، یعنی یک دلار بیشتر از آنچه قانون موجود تصریح می کند. با این حال، آخرین افزایش در سال ۲۰۲۳ مبلغ را برای این گروه از کارمندان نیز به ۱۵ دلار می رساند.

این افزایش ها بخشی از قانون ایالتی است که حداقل دستمزد را از اول ژانویه ۲۰۱۷، زمانی که حدود ۱۰ دلار بود، به طور پیوسته افزایش داده است.

حداقل دستمزد ایالتی کالیفرنیا در حال حاضر یکی از بالاترین‌ها در ایالات متحده و بسیار بالاتر از حداقل دستمزد فدرال ۷٫۲۵ دلار است، چیزی که بیش از یک دهه است تغییر نکرده است.

اما بسیاری از شهرهای کالیفرنیا – عمدتاً در منطقه خلیج سن فرنسیسکو – در حال حاضر به دلیل قوانین محلی حداقل دستمزدهای بالاتری را نسبت به بقیه ایالت ارائه می دهند.

در جنوب کالیفرنیا، شورای شهر غرب هالیوود اخیراً قانونی را تصویب کرده است که حداقل دستمزد شهر را از ژوئیه ۲۰۲۳ ۱۷٫۶۴ دلار تعیین می کند. بر اساس تحلیل Pew Research ، این بالاتر از بالاترین رقم فعلی کشور است که ۱۶٫۸۴ دلار در شهر Emeryville است .

  تیراندازی در بلوک 1000 Sundown Lane سن حوزه

این شهر یکی از سه شهر کالیفرنیا با حداقل دستمزد بالای ۱۷ دلار در ساعت در سال جدید خواهد بود که این مبلغ را به ۱۷٫۱۳ دلار افزایش می دهد. دو شهر در دره سیلیکون و سانی ویل از اول ژانویه ۲۰۲۲ هر کدام حداقل حقوق خود را به ۱۷٫۱۰ دلار افزایش خواهند داد.

طبق داده های گردآوری شده توسط مرکز کار دانشگاه کالیفرنیا برکلی، حداقل دستمزد ساعتی در حدود ۱۲ شهر دیگر در کالیفرنیا به حداقل ۱۶ دلار در ساعت افزایش خواهد یافت .

برخی از فعالان مبارزه با فقر معتقدند که حداقل دستمزد باید حتی بیشتر باشد. یک طرح رای گیری که در این ماه به دفتر دادستان کل ایالت ارسال شد، به دنبال افزایش حداقل دستمزد به ۱۸ دلار در ساعت تا سال ۲۰۲۶ از طریق یک سری افزایش‌های مرحله به مرحله است که از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان