• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • افزوده شدن امکان ایجاد زیرگروه‌ها به نسخه بتای واتس‌اپ
واتس‌اپ

افزوده شدن امکان ایجاد زیرگروه‌ها به نسخه بتای واتس‌اپ

پیام جوان: مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا – شرکت مادر واتس‌اپ – ماه آوریل امسال قابلیت “جوامع” واتس‌اپ را معرفی کرده و این قابلیت را انقلاب بزرگ واتس‌اپ خوانده بود و از رسیدن این قابلیت به مرحله آزمایشی بتا خبر داده بود. از آنجا که “جوامع” قابلیت مهمی برای این پیام‌رسان به شمار می‌رود، واتس‌اپ برای عرضه تدریجی آن برنامه‌ریزی کرده است. با گذشت چند ماه از نخستین باری که قابلیت “جوامع” از سوی مِتا معرفی شد، هنوز برای همه کاربران قابل دسترس نشده است اما ظاهرا شمار منتخبی از کاربران بتای واتساپ، به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وب سایت WABetaInfo گزارش کرده است تَب “جوامع” برای برای بعضی از کاربرانی که واتس‌اپ خود را به نسخه آزمایشی اندروید v۲.۲۲.۱۹.۳ ارتقاء داده‌اند، نمایش داده می‌شود. کاربرانی که قابلیت “جوامع” در حسابشان فعال شده است، به جای تَب دوربین، تَب “جوامع” را در صفحه اصلی وواتس‌اپ مشاهده خواهند کرد و می‌توانند روی این تب زده و حداکثر ۱۰ گروه ایجاد کنند که هر کدام ۵۱۲ نفر ظرفیت دارند.

یک عضو جوامع بر اساس علایق خود می‌تواند انتخاب کند به کدام زیرگروه ملحق شود. همچنین می‌تواند هر زمان که بخواهد زیرگروه را بدون خروج از گروه اصلی، ترک کند. واتس‌اپ همچنین تلاش می‌کند شمار اعضای زیرگروه را به دلایل حریم خصوصی، از مشارکت کنندگان دیگر پنهان کند. با این حال، قابلیت مذکور هنوز در نسخه فعلی جوامع فعال نیست.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۲۱ تلاش واتس‌اپ برای ساخت قابلیت “جوامع” مشاهده شد. بنابراین این قابلیت مدت طولانی است که در دست توسعه قرار دارد. با توجه به این که واتس‌اپ این قابلیت را سرانجام برای داوطلبان قابلیتهای آزمایشی عرضه کرده است، ممکن است پیش از پایان سال میلادی جاری برای همه کاربران منتشر شود.

  انتشار مدل ترجمه گفتار چندزبانه توسط Meta

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان