• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • جام کنفدراسیون زنان آسیا – فیلپین؛ شکست تیم ملی والیبال زنان ایران برابر ژاپن

جام کنفدراسیون زنان آسیا – فیلپین؛ شکست تیم ملی والیبال زنان ایران برابر ژاپن

پیام جوان: به گزارش مهر، مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام کنفدراسیون زنان آسیا امروز (شنبه پنجم شهریور) با چهار دیدار پیگیری شد. تیم ملی زنان ایران در سومین مسابقه این مرحله به مصاف ژاپن نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات رفت و سه بر یک مغلوب شد تا نخستین ست باخته ژاپنی‌ها در این مسابقات را به این تیم تحمیل کرده باشد.

شاگردان الساندرا کمپدلی در ست سوم ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر۲۳، ۲۵بر۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ مقابل ژاپن مغلوب شدند تا از راه‌یابی به چهار تیم برتر این مسابقات بازبمانند.

ترکیب اصلی تیم ملی والیبال زنان ایران در این دیدار شبنم علیخانی، مائده برهانی، الهه پورصالح، مهسا کدخدا، پوران زارع، تهمینه درگزنی، محدثه مشتاقی و نگار هاشمی (۲ لیبرو) بود.

تیم ملی والیبال زنان ژاپن از نظر حضور در بازی‌های المپیک با ۱۳ دوره رکورد دار آسیاست و این تیم در سال ۱۹۶۴ نخستین حضور خود را تجربه کرد.

زنان سامورایی دو مدال طلا و قهرمانی بازی‌های المپیک (۱۹۶۴ و ۱۹۷۶) و در ۱۶ دوره حضور در قهرمانی زنان جهان، سه قهرمانی سال‌های ۱۹۶۲، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۴ را در پرونده کاری خود دارند.

ملی‌پوشان ایران که دور مقدماتی را به عنوان تیم چهارم جدول رده‌بندی گروه A به پایان رسانده بودند و امروز مقابل تیم ژاپن صدرنشین گروه B بازی کردند، فردا و در گروه تیم‌هایی که برای رتبه پنجم تا هشتم بازی خواهند کرد، به مصاف چین تایپه می روند.

زینب حقی داور بین‌المللی والیبال ایران نیز امروز دیدار تیم‌های استرالیا و چین را به‌عنوان داور اول سوت زد. در بازی تیم‌های ایران و ژاپن نیز سرداور از کشور یتنام و داور دوم از چین‌تایپه بود.

  تیم داوری چهار نفره زنان، قضاوت بازی انگلیس و آندورا در مسابقات انتخابی جام جهانی را برعهده گرفتند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان