مرکز ولایت نیمروز به دست طالبان افتاد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، گزارش‌های رسیده از افغانستان حاکی از تصرف اولین مرکز یک ولایت افغانستان توسط نیروهای طالبان است.
به گزارش رویترز، پلیس ولایت جنوبی نیمروز روز جمعه ۶ آگوست (۱۵ مرداد) از سقوط زرنج، مرکز این ولایت به دست شبه‌نظامیان طالبان خبر داد.
سخنگوی پلیس نرسیدن نیروهای کمکی از دولت مرکزی در کابل را عامل این شکست دانسته است.

گروه طالبان در ماه‌های گذشته بعد از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان ده‌ها منطقه و گذرگاه مرزی این کشور را زیر کنترل خود در آورد.

پیش از این خبرگزاری ایرنا از سقوط شهرستان “کنگ” در نزدیکی زرنج به دست طالبان خبر داد و نوشت که این اتفاق باعث شد تا شهروندان ولایت نیمروز پیش از حمله طالبان به شهر، خانه‌هایشان را ترک کرده و راهی ایران شوند.

رسول موسوی، مدیرکل غرب آسیا در وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز در توییتی نوشت: «در پی حمله طالبان به زرنج صدها نفر به سمت مرز ایران در حرکتند. باید فکری کرد!»

همزمان محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از بسته شدن مرز ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی “میلک” در پی کشیده شدن درگیری‌های افغانستان به مناطق هم‌مرز با این استان خبر داد.

او گفت: «در حال حاضر شرایط در مرز آرام و تحت کنترل است با این حال نیروهای ارتش، مرزبانی و انتظامی در مرز مستقر هستند و تحرکات احتمالی را رصد می‌کنند.»

  ساده انگاری در قبال طالبان؛ وزیر کشور: درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان