• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • چه عواملی در روند رو به رشد قیمت بیت کوین موثر بودند؟

چه عواملی در روند رو به رشد قیمت بیت کوین موثر بودند؟

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، محبوب‌ترین رمزارز جهان، امروز در کانال ۴۰هزار دلاری مورد معامله قرار گرفت. آخرین جهش پس از آن صورت گرفت که درآمد سه ماهه منتهی به ژوئن خودروسازی تسلا نشان داد ارزش بیت‌کوینی که این شرکت در اختیار دارد، ۱.۳میلیارد دلار است.

همچنین، قدیمی‌ترین رمزارز جهان پس از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است آمازون به زودی بیت‌کوین، اتر و سایر رمزارزها را به عنوان وجه پرداختی بپذیرد، روند صعودی در پیش گرفته است. داده‌های ارائه شده از سوی coinmarketcap.com نشان داد که بیت‌کوین در طول هفته گذشته شاهد سود ۳۰درصدی بوده است.

اجول پاول، بنیان‌گذار و رییس صرافی Mudrex اذعان داشت: “ارتقای تپ‌روت بیت‌کوین، که مهم‌ترین ارتقای شبکه بیت‌کوین در طول چهار سال گذشته به شمار می‌رود، در نوامبر سال جاری انجام خواهد شد. راه‌اندازی تا ارتقای شبکه همچنان باعث رشد قیمت بیت‌کوین خواهد شد. همچنین اتریوم ۲.۰ نیز در اواخر سال جاری ارائه می‌شود. این موارد، رویدادهای مهمی هستند که چرخه بعدی بازار رمزارزها را شکل خواهند داد. برای کوتاه مدت، انتظار می‌رود قیمت‌ها در سطوح فعلی تثبیت شوند.”

لازم به ذکر است که ایلان ماسک، همیشه یکی از عوامل اصلی در روند بازار جهانی رمزارزها بوده است. وی هفته گذشته اعلام کرد که تسلا ممکن است به زودی مجددا بیت‌کوین را به عنوان وجه پرداختی بپذیرد.

مدیرعامل تسلا، در کنفرانس بیت‌کوین ‘The B Word’ در تاریخ ۲۲جولای اظهار کرد: “من به کمی تلاش بیشتر نیاز داشتم تا تایید کنم که درصد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به احتمال زیاد ۵۰درصد یا بالاتر از آن بوده، و احتمال روند صعودی این رقم وجود دارد، و اگر چنین باشد، تسلا پذیرش بیت‌کوین را از سر می‌گیرد.” پس از این کنفرانس، بیت‌کوین ۸درصد و اتریوم ۱۱درصد رشد را تجربه کرد.

  بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ چه ارزشی خواهد داشت؟

افزایش بعدی زمانی رخ داد که آمازون فهرست مشاغل خود را منتشر کرد و در آن ذکر شد: “تیم ما به دنبال یک رییس باتجربه برای توسعه استراتژی‌های ارز دیجیتال و بلاک‌چین است.”

ZebPay گفت: “بیت‌کوین در طول چند روز گذشته شاهد روند صعودی بوده است. این دارایی در نهایت سطح مقاومتی ۳۵هزار دلاری را شکست و پس از آن رشد کرد. از آنجا که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی موقعیت خود را در این سطوح بنا می‌کنند، ما همچنین شاهد افزایش تدریجی معاملات هستیم. بیت‌کوین در هفته گذشته سطح حمایتی ۲۸هزار و ۸۰۰دلاری را امتحان نکرد و از پایین‌ترین سطح هفته یعنی ۲۹هزار و ۳۰۱دلار به سمت بالا حرکت خود را معکوس کرد.”

بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که بیت‌کوین یک روند صعودی را دنبال می‌کند. بیت‌کوین در گذشته، بارها با سطوح مقاومتی ۴۰هزار تا ۴۲هزار و ۵۰۰دلار مواجه شده است. از این رو، برای رالی بیشتر این رمزارز، معاملات باید بالای ۴۲هزار و ۵۰۰دلار بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان