• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • استرالیا بازی‌های المپیک زمستانی پکن را تحریم دیپلماتیک کرد

استرالیا بازی‌های المپیک زمستانی پکن را تحریم دیپلماتیک کرد

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت، در حالی که سایر متحدان در اعتراض به سابقه حقوق بشر چین، اقدامات مشابهی را بررسی کردند، استرالیا در تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی در پکن به ایالات متحده خواهد پیوست.

ایالات متحده تنها چند هفته پس از گفت‌وگوها با هدف کاهش روابط پرتنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان، اعلام کرد که مقامات دولتی این کشور المپیک پکن در ماه فوریه را به دلیل آنچه “جنایت‌های حقوق بشری چین” می‌داند تحریم خواهند کرد.

چین گفت که ایالات متحده «بهای» تصمیم خود را خواهد پرداخت و نسبت به اقدامات متقابل هشدار داد، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

موریسون گفت که تصمیم روز چهارشنبه به دلیل تلاش استرالیا برای بازگشایی کانال های دیپلماتیک با چین برای بحث در مورد نقض حقوق بشر در منطقه غربی سین کیانگ و اقدامات پکن علیه واردات استرالیا گرفته شده است.

کمیته المپیک استرالیا اعلام کرد که تحریم هیچ تاثیری بر آمادگی ورزشکاران برای بازی‌ها نخواهد داشت و افزود که «گزینه‌های دیپلماتیک» موضوعی در اختیار دولت‌ها است.

در حالی که کشورهای متعدد و ده‌ها گروه مبارز از تصمیم ایالات متحده حمایت می‌کنند، سایر کشورها گفته‌اند که به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که آیا در اجرای تحریم‌ها پیروی خواهند کرد یا خیر.

گفته می‌شود به زودی بریتانیا و ژاپن نیز چنین تصمیمی را اعلام خواهند کرد.

  حذف پنج شرکت کننده زن از فینال اسکی پرش مختلط تیمی در بازی‌های المپیک زمستانی پکن

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان