• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تاریخ سازی ماریا کاپوتی، داور زن ایتالیایی

تاریخ سازی ماریا کاپوتی، داور زن ایتالیایی

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، شب گذشته رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایتالیا یا همان کوپا ایتالیا پیگیری شد و در یکی از مسابقات دو تیم کاری و چیتادلا به مصاف یکدیگر رفتند؛ این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳-۱ به سود تیم میزبان خاتمه یافت تا کالیاری به مرحله بعدی مسابقات کوپا ایتالیا راه پیدا کرده باشد؛ جایی که آنها باید در مرحله بعدی به مصاف ساسولو بروند.

اما این مسابقه یک رقابت تاریخی در فوتبال ایتالیا به شمار می آمد چرا که قضاوت آن را یک داور زن برعهده داشت. ماریا سوله فریری کاپوتی داور مسابقه بین دو تیم کالیاری و چیتادلا بود. کاپوتی با قضاوت در این مسابقه به اولین داور زن ایتالیایی تبدیل شد که موفق شده مسابقه ای را سوت بزند که یک طرف آن تیمی حاضر بوده که در سطح اول فوتبال این کشور رقابت می کند.

گفتنی است کاپوتی داوری اهل شهر لیورنو ایتالیا است و پیش از این سابقه قضاوت در سری بی فوتبال این کشور را در کارنامه داشته است. در واقع اولین مسابقه‌ای که او در رقابت های سری بی سوت زد به دیدار دو تیم چیتادلا و اسپال در اکتبر سال ۲۰۲۱ باز می گشت. کاپوتی حالا با قضاوت در مسابقه شب گذشته یک گام دیگر به رویای خود یعنی حضور در سطح فوتبال اول فوتبال ایتالیا و سوت زدن یکی از مسابقات سری‌آ نزدیک تر شد؛ موضوعی(قضاوت داوران زن در سری‌آ) که پیش از این کمیته داوران فوتبال این کشور نیز به آن چراغ سبز نشان داده بود.

  شکست تیم ملی فوتبال زنان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان