• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • زوایای جدید قتل بابک خرمدین؛ پدر و مادر یا قاتلان زنجیره ای
بابک خرمدین

زوایای جدید قتل بابک خرمدین؛ پدر و مادر یا قاتلان زنجیره ای

چند روزی است که خبر قتل بابک خرمدین کارگردان سینما به دست پدر و مادرش در صدر تمامی اخبار قرار گرفته و حتی اخبار انتخابات و دیگر خبرها را به حاشیه برده است. قتلی که هر روز ماجرای جدید از آن منتشر می‌شود و می‌تواند مانند اخبار سمیه و شاهرخ در سال ۷۵ که دست به قتل خواهر و برادر سمیه زده بودند، تا چند دهه مطرح شود و هیچ گاه از ذهن‌ها پاک نشود.

مقتول که بود؟

بابک خرمدین، متولد ۱۳۵۳ در تهران بود و در سال ۱۳۸۸ در مقطع کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و سال ۱۳۸۹ برای ادامه تحصیل به لندن رفت. مهم‌ترین اثر او «سوگنامه‌ای برای یاشار» است که با الهام از تجربه زندگی دانشجویی در خارج از کشور در سال ۱۳۹۲ ساخته‌است. در مراسم نمایش این فیلم، پدر آقای خرمدین هم برای صحبت با حاضران به روی صحنه رفته و در صحبت‌های آن روز خود از حضور چند ساله‌اش در مناطق جنگی با عراق صحبت کرده و گفته بود که دو بار شیمیایی شده‌است.

بابک خرمدین در کارنامه خود چندین فیلم کوتاه و بلند دارد که از آن جمله می‌توان به «بور بیجاده رنگ»، «سه شنبه: مامان»، «روزن (کورسو)» و «برش» اشاره کرد. او هم‌چنین در رشته‌های مختلف سینمایی در چند جشنواره داخلی برگزیده شده بود. خرمدین جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی برای «بور بیجاده رنگ» در جشنواره بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان‌دوستانه) ۱۳۸۸ دریافت کرده بود و آثارش کاندید (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)، برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم «بور بیجاده رنگ» در پنجمین جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸، برنده جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم «بور بیجاده رنگ» در ششمین جشنواره دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر) ۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین) شده‌بودند.

  کیانوش عیاری به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

ماجرا چگونه لو رفت؟

روز یکشنبه پس از کشف یک جسد مثله شده در میان زباله‌های فاز ۳ شهرک اکباتان و انتقال آن به پزشکی قانونی، کار انگشت نگاری و تشخیص هویت جسد آغاز می‌شود و درنهایت کارشناسان به این نتیجه می‌رسند که جسد متعلق به بابک خرمدین است. پس از آن ماموران تیم جنایی با دستور بازپرس ویژه قتل، به محل سکونت خانواده او در شهرک اکباتان می‌روند و در همان مراحل اولیه بازجویی‌ها، با اعترافات پدر او مبنی بر ارتکاب قتل به دلیل داشتن «اختلاف» با پسر خود مواجه می‌شوند. قاضی شهریاری می‌نویسد: «طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا او را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده است.»

قاتلان پیشمان نیستند

روز بعد اعترافات پدر و مادر بابک منتشر شد. پدر بابک خرمدین در اعترافاتش از اختلاف عقیده با پسرش گفته است که «در سال‌های اخیر او مدام با ما بدرفتاری می‌کرد و حتی گاهی من و مادرش را کتک می‌زد. مدام هنرجویانش را که همه‌شان دخترهای جوان بودند به خانه می‌آورد. هر روز یک نفر را به بهانه تدریس خصوصی به خانه می‌آورد و به اتاقش می‌برد. وقتی به بابک اعتراض کردیم او با بدرفتاری جواب داد.» این ادعاهایی بود که تماما توسط شاگردان و همسایه‌های بابک تکذیب شد. شاگردان و همسایه‌ها بر گفته بودند که بابک به هیچ وجه شخصیت تندخویی نداشته است و برخلاف ادعای خانواده‌اش روابط مشخصی داشته است. پدر و مادر بابک گفته بودند که از قتل او پشیمان نیستند و حالا احساس آرامش دارند.

جسد مثله شده در چمدان

  ارتباط بین میکروبیوم‌های دهان و خطر فشار خون بالا

پس از آن تصاویری از انتقال جسد بابک خرمدین در چمدان توسط پدر و مادرش منتشر کرده و رسانه‌ها از اعترافات پدر او نوشته‌اند که گفته کیسه‌هایی راکه داخلش جسد بود، با ماشین در سطل زباله‌های ۳ نقطه شهر، فاز ۳ اکباتان، آریاشهر (صادقیه) و میدان صنعت رها کرده‌اند. «درگیری و قتل حدود ساعت ۵ بعدازظهر اتفاق افتاد و همان موقع جسد را با همسرم به حمام خانه بردیم و در آنجا آن را مثله کردیم. از قبل ۳ساک آماده کرده بودیم که اعضای بدن بابک را در این ساک‌ها انداختیم و حدود ساعت ۱۲ شب تصمیم گرفتیم جسد را از خانه بیرون ببریم.»

قاتلان زنجیره‌ای یا رازهای پشت پرده؟

هم زمان که همگی در شوک قتل بابک بودند، خبرهای غیر رسمی در مورد ناپدید شدن خواهر و همسر سابق خواهر بابک در چند سال گذشته منتشر می‌شد تا اینکه پدر و مادر اعترافات جدید خود را گفتند. سردارحسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر اعتراف والدین بابک خرمدین به دو قتل دیگر اظهارداشت: پیرو تحقیقات صورت گرفته از والدین بابک خرمدین که به قتل پسر خود اعتراف کرده بودند این دو نفر به دو فقره قتل دیگر نیز اعتراف کردند. در تحقیقات صورت گرفته پدر و مادر بابک خرمدین به قتل دختر ۴۹ ساله و داماد ۵۵ ساله خود به شیوه خوراندن دارو بیهوش کننده و مثله کردن اجساد با انگیزه های اخلاقی و موادمخدر اعتراف کردند.

هنوز تمامی ماجرا در ابهام است. از یک سو کشته شدن فرزندان به دست پدر و مادر و مثله کردن آن قابل پذیرش نیست از سویی حتی انگیزه‌های قتل دو فرزند و داماد خانواده به شدت بحث برانگیز است. دکتر مربوط به پرونده نیز از سلامت عقل پدر و مادر بابک خبر داده است.

  احتمال افزایش ابتلا به بیماری قلبی با مصرف نوشابه‌های رژیمی

بر اساس گزارش ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان