• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تهیه فهرستی از کشورهای غیر دوست در روسیه به دستور پوتین

تهیه فهرستی از کشورهای غیر دوست در روسیه به دستور پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دولت این کشور را موظف کرده است فهرستی از کشورهای خارجی “غیردوست” تهیه کند تا بر اساس آن فعالیت اعضای نمایندگی‌های خارجی در روسیه محدود شود. این محدودیت‌ها شامل شمار دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت‌خانه‌های “غیردوست” نیز خواهد شد.

در بخشی از این بیانیه گفته می‌شود دولت روسیه می‌تواند هم‌چنین مانع از امضای قرارداد کاری و استخدام اتباع روس در سفارتخانه‌های کشورهای خارجی غیردوست شود.

این محدودیت‌ها بیشتر برای کارمندان بالقوه‌ روسی اعمال خواهد شد که در روسیه زندگی می‌کنند و شامل افرادی که از کشورهای خود برای کار در نمایندگی‌های دیپلماتیک خارج از کشور اعزام می‌شوند نخواهد شد.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این اقدام کشورش را با جذب احتمالی شهروندان روسیه توسط سفارتخانه‌های غربی برای فعالیت در سرویس‌های مخفی سایر کشورها توجیه کرده است.

برای بسیاری از روس‌ها کار در سفارتخانه‌های غربی جذاب است زیرا آنها معمولاً درآمد بیشتری نسبت به بازار کار روسیه در آنجا کسب می‌کنند.

دستور پوتین برای تهیه فهرست کشورهای غیردوست زمانی داده شده است که بحران و تنش در مناسبات دیپلماتیک روسیه با آمریکا، جمهوری چک، لهستان و برخی دیگر کشورهای اروپایی ابعاد گسترده‌تری یافته و به اخراج دیپلمات‌ها انجامیده است.

منبع: دویچه وله

  شمار موارد سرخک در آمریکا به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان