• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • مبارزه بسیار ویژه در فینال ۸۷ کیلوی کشتی آزاد: یزدانی – تیلور

مبارزه بسیار ویژه در فینال ۸۷ کیلوی کشتی آزاد: یزدانی – تیلور

حسن یزدانی، کشتی گیر دسته ۸۷ کیلوگرم ایران برای کسب دومین طلای کشتی آزاد المپیک سرشار از انگیزه و آمادگی است. او صبح امروز هر دو رقیب خود را با امتیازات بالا شکست داد تا در نیمه نهایی حضور پیدا کند. دارنده طلای المپیک ۲۰۱۶ برای صعود به دیدار پایانی ظهر امروز به مصاف نایفونوف روس خواهد رفت.

در سمت دیگر جدول، دیوید تیلور امریکایی حضور دارد؛ کشتی گیر که با همان انگیز و آمادگی بالایی که در یزدانی دیدیم، ظاهر شده و با کسب دو پیروزی آسان مقابل حریفانی از بلاروس و سن مارینو به دیدار نیمه نهایی راه یافت. او برای صعود به دیدار فینال حریفی به مراتب آسان تر دارد و باید با دیپاک پونیای هندی که ۲۲ سال سن دارد مبارزه کند.

فینال دسته ۸۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ یکی از تماشایی ترین رویدادهای المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود اگر همه چیز آن گونه که پیش بینی می شود، پیش برود. مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در این مرحله می تواند یکی از تاریخی ترین کشتی های المپیک باشد؛ جایی که دو کشتی گیر از ایران و امریکا در اوج آمادگی و تجربه، هدفی جز طلا را دنبال نمی کنند و برای کسب آن از قدرت و مهارت کافی برخوردار است. مقایسه ورزشکار برتر از میان این دو کار سختی است، درست مثل مقایسه بی نتیجه مسی و رونالدو! تنها جایی که می توان پی به برتری یکی از این دو برد، میدان مسابقه است؛ میدانی که برای حضور در آن، یزدانی و تیلور یک گام دیگر در پیش دارند.

  کنفدراسیون کشتی آسیا بهترین‌های این قاره را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد؛ یزدانی و گرایی در لیست بهترین‌ها

اولین دیدار یزدانی و تیلور به جام جهانی کرمانشاه برمی‌گردد که کشتی گیر آمریکایی که البته در آن زمان یک نام ناشناخته بود، موفق شد در مقابل چشم هزاران هوادار ایرانی حریف قدرتمند خود را شکست دهد. یک سال بعد تیلور در مسابقات جهانی ثابت کرد که پیروزی در کرمانشاه اتفاقی نبوده چرا که او موفق شد بار دیگر بر حسن یزدانی غلبه کند. اما حسن یزدانی یک سال بعد توانست مدال طلای جهان را دوباره از آن خود کند. البته دیوید تیلور نتوانست در این رقابت‌ها به دلیل مصدومیت حضور پیدا کند و یزدانی به راحت ترین شکل ممکن مدال طلا را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان