• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • تلاش یک سناتور برای قانونی کردن استفاده از بیت کوین در آریزونا

تلاش یک سناتور برای قانونی کردن استفاده از بیت کوین در آریزونا

پیام جوان: وندی راجرز، سناتور آمریکایی لایحه‌ای برای قانونی اعلام کردن بیت کوین در آریزونا در این هفته ارائه داده‌است. این سناتور به‌دنبال قرار دادن بیت کوین در لیست ارزهای قانونی در این ایالت است. به‌این‌ترتیب می‌توان از این ارز دیجیتال برای پرداخت صورت‌حساب‌ خدمات عمومی، مالیات، بدهی‌ها و بسیاری مقاصد دیگر استفاده کرد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، قانون اساسی آمریکا به ایالت‌ها اجازه نمی‌دهد ارزهای قانونی مخصوص به خود داشته باشند. بنابراین تردیدها درمورد عملی شدن این لایحه افزایش یافته‌است. این لایحه ابتدا باید مورد تصویب سنا و مجلس ایالت آریزونا قرار بگیرد و بعد با تأیید داگ دوسی، فرماندار این ایالت قانونی شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند الگویی باشد برای ایالت‌های طرف‌دار ارزهای مجازی در آمریکا.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا روزبه‌روز تمایل بیشتری نسبت‌به بیت کوین و ارزهای مجازی پیدا می‌کنند فرماندار فلوریدا در ماه گذشته طرحی ارائه داد که طبق آن کسب‌وکارهای این ایالت می‌توانند مالیات خود را با ارز مجازی پرداخت کنند. قانون‌گذاران ایالت ویومینگ هم در فکر استفاده از بلاکچین برای تقویت شفافیت هزینه‌کرد منابع مالی عمومی هستند. ایالت اوهایو در ۲۰۱۸ اولین ایالت آمریکا بود که اجازه پرداخت مالیات با سرمایه‌های دیجیتال را اعلام کرد، ولی بعد مجبور شد این طرح را به خاطر غیراستاندارد بودن آن کنار بگذارد.

  توقف روند نزولی بازار رمزارزها

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان