• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • منابع خبری از احتمال اسارت محمد اسماعیل خان وزیر اسبق انرژی افغانستان به دست طالبان خبر دادند

منابع خبری از احتمال اسارت محمد اسماعیل خان وزیر اسبق انرژی افغانستان به دست طالبان خبر دادند

پیام جوان: به نقل از آناتولی، در جریان ادامه درگیری‌های سنگین میان نیروهای طالبان و دولت افغانستان در این کشور، منابع خبری از احتمال اسارت «محمد اسماعیل خان» وزیر اسبق انرژی افغانستان و از رهبران خیزش مردمی علیه طالبان، توسط این گروه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تصاویری منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که محمد اسماعیل خان یکی از رهبران جهادی، وزیر سابق انرژی افغانستان و فرمانده نیروهای خیزش مردمی در غرب این کشور، پس از درگیری با طالبان در شهر هرات امروز جمعه «اسیر» شبه‌نظامیان این گروه شده است.

این در حالیست که «قاری محمد یوسف احمدی» سخنگوی گروه طالبان طی سخنانی مدعی شده اسماعیل خان با هزاران نیروی امنیتی به این گروه پیوسته‌اند.

گفته می‌شود اسماعیل خان از دو هفته پیش، نیروهای خیزش مردمی را برای مبارزه با طالبان در هرات سازماندهی کرده بود. وی از فرماندهان جهادی تحت رهبری جمعیت اسلامی افغانستان علیه تجاوز شوروی به افغانستان و از افراد تأثیرگذار سیاسی در غرب این کشور به شمار می‌رود.

خبرهای رسیده از افغانستان حاکی است که «عبدالصبور قانع» والی هرات، «عبدالرحمان رحمان» معاون ارشد امنیتی وزارت کشور، «خیال‌نبی احمدزی» فرمانده لشکر ۲۰۷ ظفر و «حسیب صدیقی» رئیس امنیت ملی هرات به گروه طالبان پیوسته‌اند.

در همین حال «کامران علی‌زی» رئیس شورای ولایتی هرات نیز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده وی نیز تسلیم طالبان شده است.

مقامات دولت افغانستان و نهادهای امنیتی تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند.

  فرودگاه کابل بار دیگر مورد حملات موشکی واقع شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان