• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تاریخ‌سازی فریال عبدالعزیز اشرف دختر کاراته کای مصری، برای ورزش این کشور

تاریخ‌سازی فریال عبدالعزیز اشرف دختر کاراته کای مصری، برای ورزش این کشور

پیام جوان: فریال عبدالعزیز اشرف بانوی کاراته کای مصری موفق شد در فینال وزن +۶۱ کیلوگرم کمیته المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با نتیجه دو بر صفر از سد ایرینا زارتسکا عبور کند و مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کند. اشرف که در مرحله مقدماتی با حمیده عباسعلی همگروهی بود، با نتیجه ۹ بر ۷ بازی را به او واگذار کرد و این تنها شکست قهرمان المپیک در توکیو بود.

عباسعلی با وجود این پیروزی درخشان، به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در گام آخر پیروز شود و از دور رقابت ها کنار رفت. فریال اشرف در ادامه با عبور از سد کاراته کای قزاقستانی، راهی بازی پایانی شده و در گام آخر نیز موفق به شکست حریف آذربایجانی شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

این تنها مدال طلای کاروان مصر در رقابت های المپیک بود. پیش از این قرار بود که وزارت ورزش و جوانان مبلغ یک میلیون پوند به دارندگان مدال طلای المپیک اعطا کند ولی هشام حطب رئیس کمیته ملی المپیک مصر از افزایش پاداش فریال اشرف خبر داد و اعلام کرد که به او پاداش یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوندی پرداخت می شود. علاوه بر این، قهرمان مصر به صورت مادام العمر ماهیانه ۳۵۰۰ پوند از وزارت ورزش به عنوان دستمزد دریافت می کند.

همچنین، سفارت آمریکا در مصر با ارسال پیامی، قهرمانی این بانوی کاراته کا را تبریک گفت. او نخستین زنی بود که توانست در تاریخ ورزش مصر، مدال طلا کسب کند. در متن سفارت آمریکا در قاهره آمده است: “فریال اشرف با کسب اولین مدال طلا برای مصر در المپیک ۲۰۲۰ تاریخ ساز شد! او اولین زنی است که در تاریخ مصر موفق به کسب مدال طلا شده است! تبریک می گوییم.”

  حسین یزدانی، الهام بخش کشتی‌گیر هندی دارنده برنز المپیک توکیو

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان