• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ناهید تقوی – شهروند ایرانی آلمانی – به ۱۰ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد

ناهید تقوی – شهروند ایرانی آلمانی – به ۱۰ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد

پیام جوان: به نقل از دویچه وله، مصطفی نیلی، وکیل ناهید تقوی، شهروند ایرانی آلمانی، امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد – ۴ آگوست – در توییتر از محکومیت موکلش به ۱۰ سال حبس تغزیری به اتهام “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی” و هشت ماه حبس تعزیری به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داد. بنا بر توییت آقای نیلی، این حکم عینا برای مهران رئوف، فعال کارگری دو تابعیتی ایرانی بریتانیایی نیز صادر شده است.

مریم کلارن، دختر ناهید تقوی شامگاه یکشنبه اعلام کرده بود که حال مادرش به دلیل ابتلا به کرونا در زندان وخیم است. او همچنین به سابقه بیماری مادرش از جمله به دیابت اشاره کرده بود.

مصطفی نیلی از صدور حکم زندان دیگر برای سه زندانی سیاسی دیگر خبر داده است. به گفته او سمیه کارگر و بهاره سی‌سلیمانی هر یک به اتهام “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی” به شش سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. به گفته او، نازنین محمدنژاد به اتهام “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی” به دوسال و هشت ماه حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

الهام محمدنژاد، خواهر نازنین محمدنژاد در توییتر نوشته است که لابد “منظور از اداره گروه غیر قانونی، جمع‌خوانی کتاب در کافه” است.

  Eric Swalwell slammed for 'lack of sensitivity' after comparing Russian meddling to Pearl Harbor attack

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان