• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • تا اطلاع ثانوی، اگر بلیط یک سفر فضایی را بخرید، مسئولیت سفر با خودتان است!

تا اطلاع ثانوی، اگر بلیط یک سفر فضایی را بخرید، مسئولیت سفر با خودتان است!

پیام جوان: به نقل از بیزینس اینسایدر، هنگامی که جف بزوس و ریچارد برانسون به مرز فضا سفر کردند، بسیاری سفرهای آنان را آغاز عصر توریسم فضایی اعلام کردند. اما برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند این صنعت هنوز آماده ارسال جمعیت انبوه به فضا نیست.

در حال حاضر هیچ قوانین برای ایمنی مسافران، ترافیک هوایی و آلودگی محیط زیستی در سفرهای بلو اوریجین و ویرجین گالاکتیک به فضاوجود ندارد.

کارشناسان حقوقی فضایی معتقدند این صنعت هنوز نوپا است و نمی‌توان قوانین زیادی برای آن وضع کرد. از سوی دیگر ممکن است چند سال طول بکشد تا آژانس‌های فدرال سیاست‌هایی برای ایمن سازی سفر به مرز فضا را ایجاد کنند.

سازمان فدرال هوانوردی آمریکا می‌تواند از طریق «اداره حمل ونقل فضایی تجاری» قوانینی برای سفرهای فضایی وضع کند. اما کنگره آمریکا تا سال ۲۰۲۳ مهلت قانونی برای تنظیم قوانین صنعت اعمال کرده است.

بنابراین در این شرایط افرادی که هم اکنون بلیت‌های تجاری سفر به فضا را می خرند باید رضایت نامه و اسنادی امضا کنند که طبق آن در صورت زخمی شدن یا فوت فرد، شرکت فضایی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

در این میان سخنگوی شرکت‌های بلواوریجین و ویرجین گالاکتیک به درخواست‌های اظهار نظر در این باره پاسخی نداده‌اند. اما رام جاخو مدیر انستیتو مک گیل درباره قوانین هوایی و فضایی می‌گوید: افرادی که بلیت‌های سفر فضایی را این شرکت‌ها می خرند، می‌دانند که در یک آزمایش شرکت می‌کنند و بنابراین از لحاظ حقوقی «مسافر» به حساب نمی آیند، بلکه «شرکت کننده در پرواز» هستند.

  در هنگام سرگیجه از خوردن از این غذاها اجتناب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان