• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • با این روش‌ها گریه‌ی خود را کنترل کنید!

با این روش‌ها گریه‌ی خود را کنترل کنید!

پیام جوان: بعضی وقت‌ها درست وقتی که نباید، بغض گلویمان را می فشارد: در خیابان ، پشت میز کار یا در یک مهمانی. هنگامی که کنترل گریه خود را نداریم، ناراحت و شرم زده می‌شویم. در هر‌ صورت، وقتهایی هست که نمی‌خواهیم گریه کنیم. شاید ندانید گریه‌کردن تا چه حد طبیعی است یا چه وقت نشانه‌ای از اختلالات روانی است. در این نوشته راه‌هایی را برای کنترل گریه با شما در میان می‌گذاریم.

بر روی تنفس خود تمرکز کنید

گریه کردن یک واکنش از بدن در برابر احساسات درونی شماست، از طرف دیگر شیوه و یا شیوه های تنفس می تواند به شما برای پیشگیری از گریه کمک کند. به هر علتی که احساسات شما بر انگیخته شده است نخستین و مهم ترین قدم حفظ آرامش است که یکی از روش های خوب برای حفظ آرامش تمرکز کردن بر روی تنفس است.

وقتی که حس کردید اشک ها در حال ریختن هستند، با استفاده از بینی یک تنفس عمیق بکشید، با این کار علاوه بر آرامش سبب پیشگیری از بغض خود نیز خواهید شد.

سعی کنید تا ۱۰ بشمارید و هر عدد را که می شمارید هوا را از داخل بینی به داخل بکشید، در این بین هوا را با استفاده ازدهان به بیرون بفرستید. با این کار به تدریج حواس شما از احساسات به شمردن و تنفس پرت می شود.

حتی یک تنفس معمولی به تنهایی نیز می تواند به شما برای پیشگیری از گریه کمک کند. تنفسی که به داخل می دهید را برای مدتی نگه دارید و آنگاه به بیرون بفرستید.

حواس خود را پرت کنید

  کرونا در ایران روند صعودی گرفت؛ ۱۶۵ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

یک نکته مهم برای پیشگیری از خنده پرت کردن حواس خود است تا ذهن شما دیگر درگیر این حس ها نباشد، دستان خود را محکم به هم فشار دهید. این فشار باید به اندازه ای باشد که حواس شما را متوجه دستان بکند.

یک وسیله را بفشارید. این وسیله هر چیز از کیف تا خودکار و لباس ….. می تواند باشد.

زبان خود را به سقف دهان بفشارید یا زبان خود را آرام میان دندان های خود بگذارید.

چشمان خود را حرکت دهید

شاید شما به گریه افتاده باشید اما راههایی وجود دارد که می توانید لااقل جلوی اشک های خود را بگیرید. برای پیشگیری از سرازیر شدن اشک ها یکی از شیوه ها و راهها چرخاندن چشم ها به اطراف است، حتی بعضی از محققان پلک زدن را هم در این امر مناسب و موثر دانسته اند.

چشم های خود را به چپ و یا راست حرکت دهید، شاید بهتر باشد این کار را در جلوی دید اشخاص دیگر انجام ندهید، چشم خود را ببندید و مدتی صبر کنید و آنگاه شرایط را با چشمان بسته زیر نظر داشته باشید. این چسمان بسته با چند تنفس عمیق می تواند نتیجه ای را خیلی زیاد داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان