• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • عبدالستار میرزکوال، وزیر کشور افغانستان از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به طالبان خبر داد

عبدالستار میرزکوال، وزیر کشور افغانستان از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به طالبان خبر داد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، عبدالستار میرزکوال، وزیر کشور افغانستان از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به طالبان خبر داده است. این در حالی است که یکی از سخنگویان طالبان نیز در مصاحبه با فرستنده خبری الجزیره گفته است انتقال کنترل بر شهر کابل به گونه‌ای صلح‌آمیز صورت خواهد گرفت.

سایت “اشپیگل‌آنلاین” از دیدار هیات مذاکره کننده طالبان با نمایندگان دولت افغانستان در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور خبر داده است.

گفته می‌شود این دیدار روز ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) صورت گرفته است. موضوع گفت‌وگو و مذاکره آن‌ها انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بوده است. هنوز زمان رسمی انتقال قدرت اعلام نشده است.

باید یادآور شد کاخ ریاست جمهوری افغانستان نیز مذاکره امروز مقامات این کشور با هیات طالبان را تایید کرده است.

عبدالستار میرزکوال در یک نطق ضبط شده از مردم خواسته است دچار تشویش نشوند و اوضاع در کابل تحت کنترل است.

گفته می‌شود علی احمد جلالی، وزیر سابق کشور افغانستان و سفیر این کشور در آلمان، برای تشکیل یک دولت موقت وارد کابل شده است.

خبرگزاری‌های بین‌المللی اطلاعاتی درباره ترکیب احتمالی دولت موقت منتشر کرده‌اند. این در حالی است که هنوز نقش و جایگاه علی احمد جلالی در این دولت روشن نیست.

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع دیپلماتیک اعلام کرده است که ریاست دولت موقت را جلالی، سیاستمدار ۸۱ ساله، بر عهده خواهد گرفت. این در حالی است که هنوز نسبت به توافق طالبان با ریاست جلالی بر دولت موقت تردید وجود دارد.

احتمال می‌رود عبدالله عبدالله، سیاستمدار ارشد دولت افغانستان و دومین فرد صاحب قدرت در دولت این کشور، نقش مهمی در انتقال قدرت ایفا کند. باید یادآور شد که عبدالله مذاکره کننده ارشد دولت افغانستان با ملا برادر، رهبر طالبان در خارج از افغانستان بوده است.

  کوتاه کننده لینک گوگل به پایان راه رسید

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز همه اعضای پارلمان این کشور را فراخوانده است تا برای بحث و بررسی درباره اوضاع افغانستان هفته آینده تشکیل جلسه دهند. باید یادآور شد که پارلمان بریتانیا در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد.

از سوی دیگر، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز خواستار حل و فصل اختلافات افغانستان از طریق گفت‌وگو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان