• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دولت اسپانیا اعلام کرد موضعش در قبال سوپرلیگ، بر علیه رئال مادرید و بارسلوناست

دولت اسپانیا اعلام کرد موضعش در قبال سوپرلیگ، بر علیه رئال مادرید و بارسلوناست

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، چند ماه قبل بود که ۱۲ باشگاه معتبر اروپا در تصمیمی عجیب و هماهنگ اعلام کردند از عضویت در یوفا انصراف داده و به دنبال راه اندازی پروژه سوپرلیگ هستند. اما ۹ باشگاه خیلی زود تصمیم خود را تغییر داده و از این برنامه انصراف دادند. حالا نشریه نیویورک تایمز مدعی شد این ۹ باشگاه تعهدات قانونی لازم الاجرا برای پیوستن مجدد به اتحادیه باشگاه های اروپا را امضا کرده اند.

در واقع این ۹ باشگاه که ابتدا پیوستن به پروژه سوپرلیگ اروپا را قبول کرده بودند، به این ترتیب رابطه خود با یوفا را بازسازی کرده و دوباره با این نهاد به همکاری پرداخته اند. مطابق انتظار نام سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در لیست باشگاه هایی که مجددا به این اتحادیه پیوستند وجود نداشت.

یوفا ابتدا تهدید کرده بود که این سه باشگاه را با جرایم سنگین مواجه خواهد کرد ولی در نهایت نتوانست برنامه خود را پیاده کند چرا که دادگاهی در مادرید بر علیه یوفا حکم داد و سپس اتحادیه اروپا نیز یوفا را از جریمه سه باشگاه فوق منع کرد.

امروز تیم وکالتی دولت اسپانیا حمایت علنی خود را از یوفا، لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد و با ارسال متنی برای دادگاه عدالت اتحادیه اروپا مخالفتش را با سوپرلیگ نشان داد. حمایتی که قطعا بازخوردی منفی در میان سران رئال و بارسا خواهد داشت.

  پنج روز تا رای نهایی پرونده سوپرلیگ در پرونده رئال مادرید و بارسلونا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان