• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • کرونای جهش یافته‌ی هندی، اینبار در قم

کرونای جهش یافته‌ی هندی، اینبار در قم

فارس نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام آخرین گزارش از مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونای هندی در قم بیان کرد: تست کرونای جهش یافته هندی سه نفر از ۱۱ تاجر هندی که دو هفته قبل وارد قم شده اند، مثبت شد.

محمدرضا قدیر اظهار کرد: بیش از دو هفته قبل ۱۱ نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه دستورالعمل وزارت بهداشت تست بر روی آنها انجام شد که تست کرونای سه نفر مثبت شده و برای بررسی نوع جهش یافته هندی به انستیتو پاسپور تهران ارسال شد.

وی تصریح کرد: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت که در این خصوص ۳۰۰ نفر که با این مسافران در ارتباط بودند، مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از این ۳۰۰ نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی ۵ نفر مثبت اعلام شد که ارتباط‌های آنها هم در حال بررسی است.

وی بیان کرد: در این مدت کاملا هتل در قرنطینه بوده و امروز عصر جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش یافته آنها مشخص شده و مستقیما به وزیر بهداشت اعلام شده و سپس استان در جریان قرار گرفت.

  تحقیقات جدید نشان می‌دهد فعال شدن یک سلول در سیستم ایمنی بدن از طریق سرماخوردگی ممکن است از افراد در برابر کووید۱۹ محافظت نماید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان