• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تیم بسکتبال زنان آمریکا برای هفتمین دوره متوالی، به فینال رقابت های المپیک راه پیدا کرد

تیم بسکتبال زنان آمریکا برای هفتمین دوره متوالی، به فینال رقابت های المپیک راه پیدا کرد

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، در یکی از دیدارهای حساس مرحله نیمه نهایی بسکتبال بانوان المپیک، تیم های ملی آمریکا و صربستان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۷۹ بر ۵۹ به سود آمریکا به پایان رسید و آنها برای کسب مدال طلا، راهی دیدار فینال شدند.

این هفتمین حضور متوالی تیم ملی بسکتبال بانوان آمریکا در فینال المپیک است. آنها پس از کسب مدال برنز در المپیک ۱۹۹۶ آتالانتا، در ۵۴ بازی متوالی در رقابت های المپیک به پیروزی دست یافته و رنگ شکست را ندیده اند.

تیم بسکتبال بانوان آمریکا در المپیک های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ موفق شدند مدال طلا را به خود اختصاص دهند و حال برای هفتمین بار راهی دیدار فینال شده اند. آنها همچنین در دو المپیک ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ نیز قهرمان شده اند و تنها در المپیک ۱۹۹۶ دستشان از رسیدن به مقام قهرمانی کوتاه ماند.

بریتنی گرینر (ستاره تیم فینیکس مرکوری در WNBA) تیم آمریکا را با ۱۵ امتیاز و ۱۲ ریباند به سمت پیروزی هدایت کرد. آمریکایی ها منتظر برنده دیدار ژاپن و فرانسه هستند که امروز به مصاف هم می روند.

در صورتی که تیم بسکتبال بانوان آمریکا موفق به کسب عنوان قهرمانی شود، سو برد ۴۰ ساله و همچنین دیانا تاوراسی ۳۹ ساله دو بازیکن تیم سیاتل به نخستین ورزشکارانی تبدیل می شوند که در یک ورزش تیمی در تاریخ المپیک، موفق به کسب ۵ مدال طلا شده اند. این دو بازیکن از المپیک ۲۰۰۴ آتن تاکنون عضو تیم ملی بسکتبال آمریکا هستند.

  روند کند بازسازی ورزشگاه آنفیلد، ردیف‌های بالایی این مجموعه را از دسترس خارج کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان