• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • رضا هنگام‌پور: تیم ملی بسکتبال آن کیفیت لازم را از خود نشان نداده

رضا هنگام‌پور: تیم ملی بسکتبال آن کیفیت لازم را از خود نشان نداده

پیشکسوت وکارشناس بسکتبال ایران گفت: من موافق شاهین‌طبع هستم، اما متاسفانه تیم ملی کیفیت خوبی ندارد و باید خیلی بهتر از این‌ها کار کنیم.

رضا هنگام‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در المپیک با توجه به نتایج‌ کسب شده در مسابقات تدارکاتی، توضیح داد: ما فقط نتایج و آمار را دیده‌ایم و نشد که بازی‌ها را ببینیم، تنها با آمار هم نمی‌توان خیلی دقیق نظر داد. ولی با توجه به بازی‌های چند وقت اخیر، به نظرم تیم ملی آن کیفیت لازم را از خود نشان نداده است و تنها در بازی با قطر بود که ملی‌پوشان تقریبا یک نواخت بازی کردند.

او افزود: حتی در بازی با عربستان هم تیم ملی آن کیفیت لازم را نداشت و حتی نمی‌شد بگوییم دو بازیکن با کیفیت خودشان بازی کردند. شاید اگر ما یک مقدار بهتر از ظرفیت بازیکنان استفاده می‌کردیم عربستان را با اختلاف بیشتری شکست می‌دادیم. ما در بازی با عربستان هم استرس داشتیم.

پیشکسوت بسکتبال ایران درباره نیاز فعلی تیم ملی نیز گفت: تیم ملی خیلی به مسابقه، جسارت و جنگندگی احتیاج دارد و باید مثل قبل سخت کوش باشیم. باید خیلی بیشتر روی ساختار دفاعی انفرادی خود کار کنیم که به راحتی گل نخوریم. بنده موافق شاهین‌طبع هستم اما به نظرم به جز حمله و گل زدن، دفاع تیم‌ ما هم آن سختگیری لازمه را ندارد و باید یک مقدار محکم‌تر کار کنیم. تنها نمی‌شود روی دفاع پوششی تکیه کرد و در المپیک انقدر چرخش توپ قوی هست که فقط با دفاع پوششی کاری از پیش نمی‌بریم. باید روی دفاع انفرادی کار کنیم و در این مدت باقی مانده مسابقه بدهیم. در حال حاضر کیفیت تیم ملی خوب نیست.

  صعود پاراتکواندوکار وزن منهای ٧۵ کیلوگرم ایران به فینال بازی‌های توکیو

او افزود: ما چند سال پیش هم با تیم ملی ژاپن بازی دوستانه داشتیم که خود من هم آنجا بازی کردم. به یاد دارم آن موقع داورهایی که گذاشته بودند خیلی بد سوت می‌زدند و صدای همه درآمده بود. حالا شاید این دوره هم داوری‌ها بد بوده باشد، اما این موضوع نهایتا ده درصد تاثیرگذار است. وقتی به راحتی و با اختلاف زیاد می‌بازیم یعنی یک جاهایی از مسابقه را ول کرده‌ایم و از نظر روحی‌ روانی باید انسجام بیشتری داشته باشیم. در چنین مواقعی نقش صمد باید پررنگ‌تر باشد تا جوانان را در بازی حفظ کند.

هنگام‌پور گفت: بازیکنان باید یک دل پیش بروند. متاسفانه گاها می‌بینیم وقتی یک اشتباهی از بازیکنی رخ می‌دهد با برخورد بد از طرف سایر ملی‌پوشان همراه می‌شود که خوب نیست. چه در زمان خوب بودن و چه در مواقع بد بودن همه تیم باید از نظر روحی روانی در بهترین شرایط باشند، چیزی که در بازی با عربستان نبود. فقط در بازی با قطر بود که آن هم بخاطر اختلاف زیاد وجود داشت‌. باید یکسان سازی روحیه صورت بگیرد، چیزی که هنوز در بازی‌های تیم ‌ملی نیست و باید به این مهم برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با وجود حامد می‌توان مشکلات دفاعی تیم را برطرف شده دانست، اظهار ‌کرد: ما یک جاهایی دفاع خود را ضعیف انجام می‌دهیم چون خیالمان راحت است که حامد پشت سرمان هست و معمولا بازیکنان حریف روی دست حامد نمی‌روند. الان فرصت خوبی بود تا دفاع انفرادی خودمان را بهتر می‌کردیم. در هر صورت حامد وزنه سنیگنی است و همه ما دوست داریم به المپیک برسد و با قدرت بازی کند، اما ما باید بازی بدون حامد را هم یاد بگیریم. زمان‌هایی که حامد نیست باید فشار دفاعی خوبی روی حریفان بیاوریم.

  راه اندازی کارزاری برای صدا زدن نام مهسا امینی در استادیوم‌های جام جهانی قطر

ملی‌پوش سالق بسکتبال ایران درباره برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی اسپانیا و احتمال کم آرژانتین نیز گفت: این بازی‌ها می‌توانند مفید باشند، اسپانیا و آرژانتین تیم‌هایی هستند که بازی با آن‌ها تاثیرات خوبی در پی دارد. من فکر می‌کردم تیم ملی ۷ – ۸ بازی دیگر برگزار خواهد کرد اما گویا اینطور نیست که باید دید کار چطور پیش می‌شود. بالاخره المپیک هست و نمی‌شود بدون بازی تدارکاتی خوب در این رویداد مهم شرکت کنیم چون‌ کیفیت بسکتبال ما ‌پایین‌ می‌آید. ما امسال لیگ خوبی داشتیم، اما بحث‌ المپیک و تیم ‌ملی کاملا متفاوت است که امیدوارم شرایط تیمی خوبی را به دست آوریم. در حال حاضر از نظر من الان کیفیت لازم را نداریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم با تیم شهرداری بندرعباس در لیگ شرکت خواهد کرد؟ توضیح داد: بحث در این‌ مورد خیلی مفصل است. ما در فصل گذشته با توان‌ مالی و بازیکنانی که داشتیم بد نتیجه نگرفتیم و از نظر شرایط فنی جزو تیم‌های خوب لیگ بودیم. سعی کردیم حتی اگر بازیکنان تغییر کردند سبک بسکتبال خود را داشته باشیم. فصل گذشته هم بازی‌ها در تهران بودند و فشار مالی زیادی به باشگاه وارد شد. از این بحث بگذریم متاسفانه شهرداری تنها ۱۰ درصد قراردادهای سال قبل را پرداخت کرده و تا الان پرداختی دیگری انجام نشده است. امسال بحث انتخابات شورای شهر و … هم بود که باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد. در تلاش هستم تیم داشته باشیم، اما باید دید چگونه پیش می‌رود. بازیکنی که ۱۰ درصد پول گرفته است ‌چگونه برای یک فصل دیگر امید و انگیزه داشته باشد؟

  قضاوت گلاره ناظمی و زری فتحی در فینال فوتسال زنان کویت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان