• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بحران اخیر خاورمیانه در پی افزایش حملات موشکی حماس به خاک اسرائیل و گسترش حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه

بحران اخیر خاورمیانه در پی افزایش حملات موشکی حماس به خاک اسرائیل و گسترش حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه

شرق اورشلیم (بیت‌المقدس شرقی) روز بحرانی و پرتنشی را تجربه می‌کند. درگیری بین شهروندان فلسطینی و نیروهای پلیس اسرائیل تشدید شده است. آخرین آمار از کشته شدن ۲۸ فلسطینی، که ۹ تن از آنها کودک بوده‌اند، و مجروح شدن ۳۰۰ نفر دیگر حکایت می‌کند.

نگرانی‌های بین‌المللی عمدتا برخاسته از گسترش تنش پدید آمده در شرق اورشلیم به دیگر مناطق و از جمله به کرانه باختری رود اردن و نوار غزه است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد در اثر حمله موشکی دو زن در شهر ساحلی اشکلون کشته شده‌اند. در گزارشی که از سوی روزنامه “هاآرتص” منتشر شده، آمده است که این حمله موشکی از سوی نوار غزه صورت گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز خبر از افزایش حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه داده است. نخست‌وزیر اسرائیل گفت که هم بر تعداد این حملات و هم بر دامنه آن افزوده خواهد شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که تنها از شب گذشته (۱۰ مه) تا کنون حدود ۱۵۰ موشک به طرف خاک این کشور پرتاب شده است.

اسرائیل حماس را مسئول این حملات می‌داند. بر اساس اخباری که تا کنون ارتش اسرائیل منتشر کرده، تعداد موشک‌های پرتاب شده در جریان تنش اخیر به بیش از ۳۰۰ عدد رسیده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد این موشک‌ها توسط سامانه پدافند هوایی اسرائیل “گنبد آهنین” دفع شده‌اند. به‌رغم آن گفته می‌شود حدود ۳۰ شهروند اسرائیلی در اثر این حملات مجروح شده‌اند.

حمله هوایی به نوار غزه

ارتش اسرائیل نیز در واکنش به حملات موشکی، اقدام به بمباران مناطقی در نوار غزه کرد. بر اساس اظهارات ارتش اسرائیل، این کشور در ساعات بامدادی روز سه‌شنبه ۱۱ مه با حمله هوایی خود ۱۳۰ نقطه در مناطق ساحلی را هدف قرار داد.

  UK prime minister fires defense secretary over leaks

ارتش اسرائیل مدعی شد که در جریان این حملات ۱۵ نفر از اعضای گروه جهاد اسلامی و از جمله سامح المملوک، فرمانده واحد موشکی جهاد اسلامی کشته شده‌اند.

خبر کشته شدن المملوک توسط مقامات فلسطینی نیز تایید شده است. جهاد اسلامی اعلام کرد انتقام کشته شدن این فرمانده خود را از اسرائیل خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان