• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • بررسی کرونا در جریان بازی‌های المپیک از طریق آزمایش بزاق دهان

بررسی کرونا در جریان بازی‌های المپیک از طریق آزمایش بزاق دهان

آزمایشات مبتنی بر بزاق دهان یکی از شیوه‌هایی است که برای کنترل کرونا در بازی های المپیک در نظر گرفته شده است.

تصمیم برای گرفتن نمونه بزاق دهان در جریان بازی های المپیک و همچنین پارالمپیک در رابطه با مقامات این دو رویداد و همچنین افرادی که برای کمک به برگزاری از خارج از کشور به توکیو سفر می کنند (کارگران) گرفته شده است.

طبق اعلام سایت kyodo news، نتایج آزمایشات مبتنی بر بزاق ظرف ۲۴ ساعت پس از ارسال نمونه در دسترس خواهد بود و افرادی که تست آنها مثبت باشد، مجدد آزمایش می شوند.

در رابطه با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و مربیان آنها اما اینگونه تصمیم گیری شده که تقریباً ۱۵۰۰۰ نفر از آنها به طور روزانه تحت نظارت در یک مرکز جمع آوری نمونه که قرار است در دهکده ورزشکاران ایجاد شود، از نظر ویروس غربال شوند.

برگزارکنندگان بازی ها اما تشخیص داده اند که انجام چنین کاری برای افراد غیر ورزشکار دشوار است زیرا تعداد آنها بسیار بیشتر خواهد بود و مراکز جمع آوری نمونه نیز به احتمال زیاد شلوغ خواهند بود به همین دلیل تصمیم گرفته شده از آنها تست بزاق دهان گرفته شده و این نمونه ها جمع آوری شود.

کمیته برگزاری بازی‌های تابستانی همچنین اینگونه تخمین زده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد مقامات و کارگران خارج از کشور می تواند به ۷۸۰۰۰ نفر کاهش یابد که کمتر از نیمی از رقم اولیه است. آنها شامل اعضای کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون های بین المللی ورزش، مطبوعات و افرادی هستند که برای کمیته های ملی المپیک و حامیان مالی کار می کنند.

  چهاردهمین مدال کاروان ورزشی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو

طبق برنامه فعلی ، این که ۷۸ هزار بازدید کننده و کارگر المپیکی از ژاپن باید مرتباً آزمایش ویروس انجام دهند ، به همجواری آنها با ورزشکاران بستگی دارد.

کمیته برگزاری پیش از به تعویق انداختن یک سال گذشته المپیک و پارالمپیک به دلیل همه گیری ، پیش بینی کرده بود در حدود ۱۸۰،۰۰۰ مقام و کارگر از کشورهای خارجی باشند.

IOC و دیگر برگزارکنندگان از نهادهای شرکت کننده خواسته اند تا به عنوان بخشی از تلاش ها برای تحقق بازی های امن توکیو ، تعداد افرادی که به ژاپن وارد می شوند را کاهش دهند.

سی و دومین دوره بازی های المپیک اول تا هفدهم مردادماه به میزبانی توکیو برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان