• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • گروه خاصی از داروهای مورد استفاده برای درمان دیابت نوع دو موجب کند شدن سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر می‌شوند

گروه خاصی از داروهای مورد استفاده برای درمان دیابت نوع دو موجب کند شدن سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر می‌شوند

پیام جوان: به نقل از نیواطلس، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چگونه داروهای درمان دیابت می‌توانند بر روی شبکه عصبی مغز تأثیر مثبت بگذارند و جلوی آسیب دیدن بیشتر آن را بگیرند. اما متخصصان بیماری آلزایمر می‌گویند باید بررسی‌های بالینی و آزمایشگاهی بیشتری انجام شود تا امکان استفاده از این داروها برای مقابله با آلزایمر به طور قطعی مشخص شود.

بررسی‌های محققان انگلیسی نشان می‌دهد احتمال ابتلاء به زوال عقل در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر است و فشار خون بالا می‌تواند عامل ارتباط بین دیابت و فراموشی باشد. با این حال هنوز مشخص نیست این دو بیماری چگونه به هم پیوند می‌خورند. در عین حال پژوهشی که در استرالیا انجام شده هم نشان می‌دهد، پیشرفت فراموشی در بیماران دیابتی که دارویی به نام متفورمین را مصرف می‌کنند، کاهش می‌یابد و توانایی‌های شناختی آنها در حد مطلوب‌تری است.

در بررسی جدید توانایی یک داروی ضددیابت موسوم به مهار کننده‌های دیپپتیدیل پپتیداز ۴ یا DPP-۴i که به گلیپتینز نیز شهرت دارد، مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق متمرکز بر روی استفاده حدود ۲۰۰ بیمار دیابتی از این دارو د سایر داروها بوده است. این افراد به طور متوسط ۷۶ سال سن داشته‌اند و همگی مبتلا به آلزایمر بوده‌اند.

بررسی مذکور که در انگلیس انجام شده، نشان داد افرادی که داروی DPP-۴i را مصرف می‌کنند توانایی‌های شناختی بیشتری در مقایسه با سایر افراد دارند. در عین حال برای کسب اطمینان در این زمینه هنوز باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

  استفاده از اسکن مغز برای تشخیص بیماری آلزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان