• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بریتانیا صدور حکم ۱۰ سال و هشت ماه حبس برای مهران رئوف، شهروند بریتانیایی-ایرانی را محکوم کرد

بریتانیا صدور حکم ۱۰ سال و هشت ماه حبس برای مهران رئوف، شهروند بریتانیایی-ایرانی را محکوم کرد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا روز جمعه ۱۵ مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد لندن حکم صادره برای مهران رئوف، معلم سابق ساکن شمال لندن را “به شدت” محکوم می‌کند.

در بیانیه آمده است: «ما برای حمایت از مهران رئوف و خانواده‌اش تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و پرونده او را در بالاترین سطح دنبال خواهیم کرد.”

بیانیه وزارت خارجه بریتانیا پس از انتشار خبر محکومیت ۱۰ سال و هشت ماه برای مهران رئوف از طرف مصطفی نیلی وکیل ایرانی در توییتر منتشر شده است. آقای نیلی در توییت خود خبر داده بود که مهران رئوف و ناهید تقوی شهروند دیگر دو تابعیتی ایرانی-آلمانی به اتهام “اداره یک گروه غیرقانونی” ۱۰ سال و “تبلیغات علیه نظام” به هشت ماه محکوم شدند.

قوه قضائیه ایران هنوز رسما این حکم را تائید نکرده است.

خانواده‌های دو تابعیتی، از جمله نازنین زاغری- رتکلیف، تهران را متهم کرده‌اند که از زندانیان دوتابعیتی محبوس در ایران به عنوان گروگان در یک اختلاف ژئوپلیتیک با غرب استفاده می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی بدون قید و شرط مهران رئوف شده است. عفو بین‌الملل گفته است که رئوف “خودسرانه بازداشت شده” و در “زندان مخوف اوین تهران” نگهداری می‌شود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز گفته است رئوف تنها به ترجمه مقالات خبری انگلیسی و بحث در مورد حقوق کارگران در ایران، جایی که اتحادیه‌های کارگری ممنوع است، کمک کرده است.

حکم مهران رئوف و ناهید تقوی در شرایط وخامت روابط بریتانیا و متحدان غربی این کشور با ایران صادر شده است.

یک شهروند بریتانیا در حمله اخیر پهپادی به نفتکش “مرسر استریت” کشته شد. بریتانیا، رومانی، آمریکا، ناتو و کشورهای گروه ۷ جمهوری اسلامی ایران را متهم به سازماندهی این حمله پهپادی کردند. در این حمله دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی جان خود را از دست دادند.

  از سرگیری مذاکرات ایران چهار به‌علاوه یک از ۲۹ نوامبر

ایران اتهامات را رد کرده و دست داشتن خود در این حمله پهپادی را تکذیب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان