• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • ثریا آقای پس از کسب سهمیه بدمینتون المپیک: بهترین خودم را در بازی‌های المپیک نمایش می‌دهم

ثریا آقای پس از کسب سهمیه بدمینتون المپیک: بهترین خودم را در بازی‌های المپیک نمایش می‌دهم

بدمینتون باز ایران گفت: زمانی که متوجه شدم سهمیه المپیک را گرفته‌ام، فقط اشک شوق ریختم چرا که یک کار غیر ممکن را برای خودم ممکن کردم.

ثریا آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب سهمیه المپیک توکیو در بدمینتون زنان بیان کرد: در چهار سال گذشته در بیش از ۱۷ مسابقه شرکت کرده بودم که مسابقات سختی بود و فشار روانی زیادی داشت با این‌حال نتایج خوبی هم گرفته بودم. همانطور که می‌دانید برای سهمیه، ۱۰سابقه که بهترین نتیجه در آن‌ها گرفته شده است را محاسبه می‌کنند و در حالی که من در اوج آمادگی بودم، شیوع ویروس کرونا پیش آمد و تمام رقابت‌ها کنسل شد. آن موقع همه ورزشکاران دلهره این را داشتند که المپیک برگزار می‌شود یا خیر. با این‌حال تمریناتم را ادامه دادم تا آمادگی‌ام را حفظ کنم اما در لیگ زانوی راستم مصدوم شد و پنج، شش ماه مسابقات را از دست دادم.

او ادامه داد: این در حالی بود که اگر من در دو مسابقه شرکت می‌کردم و نتیجه خوب می‌گرفتم، می‌توانستم در لیست المپیکی‌ها باشم. این یک ماه اخیر نیز من، خانواده‌ام و مسئولان فدراسیون استرس زیادی را داشتیم. در نهایت ورزشکار هلندی انصراف داد و ورزشکار مصری هم که در میکس و دوبل سهمیه گرفته بود، تصمیم گرفت در آن رقابت‌ها شرکت کند و از این طریق من توانستم به سهمیه المپیک برسم و از این بابت بسیار خوشحال هستم، به گونه‌ای که نمی‌توانم احساس خودم را وصف کنم.

آقایی در مورد احساس خود زمانی که متوجه شد که سهمیه المپیک توکیو را گرفته است، گفت: من هنوز هم باور نمی‌کنم که سهمیه گرفته‌ام و زمانی هم که شنیدم اشک شوق ریختم، چراکه یک کار غیرممکن را برای خودم ممکن کردم. البته در این راه تنها نبودم و خانواده‌ام خیلی حمایتم کردند. حتی خیلی مواقع ناامید می‌شدم ولی آن‌ها به من دلگرمی می‌دادند. مسئولان فدراسیون آقای پوریا و خانم مددی حامی من بودند و همچنین مربی‌ام خانم جلالیان که همیشه به تمام دختران بدمینتون باز ایران کمک کردند و باید از همه این افراد تشکر کنم.

  نورا نراقی، قهرمان موتور کراس ایران: موتورسواری زنان جرم نیست، آزادش کنید

دختر بدمینتون باز ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند در این فرصت باقی مانده بتواند خودش را به خوبی برای المپیک آماده کند، تاکید کرد: من تمرینات خوبی در این مدت داشتم چون برای حضور در لیگ هم آماده می‌شدم و اکنون هم باید برنامه ریزی داشته باشیم تا در این مدت باقی مانده بهترین آمادگی را به دست بیاورم. المپیک رقابت سختی است و بهترین‌ها حضور دارند و تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین خودم در بازی‌های المپیک باشم و هر چه در توان دارم را خواهم گذاشت چرا که حضور در این بازی‌ها به اندازه فینال المپیک برایم ارزشمند است و می‌خواهم هر چه در توان دارم را بگذارم.

آقایی در مورد اینکه با سهمیه او رکورد حضور زنان ایرانی در بازی‌های المپیک شکسته شد، تصریح کرد: وقتی به من اطلاع دادند که سهمیه المپیک را گرفتم، تولد پدرم بود و پدرم قبل از آن زمانی که متوجه شد فرزانه فصیحی سهمیه المپیک گرفته بسیار خوشحال شد و همان موقع دعا کرد که من هم بتوانم به المپیک توکیو راه پیدا کنم و دهمین سهمیه ایران را بگیرم. زمانی که این خبر را به من دادند که سهمیه را گرفته‌ام من و خانواده‌ام بسیار خوشحال شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان