• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • یک زن بلژیکی۹۰ ساله همزمان به دو شاخه آلفا و بتا ویروس کرونا مبتلا شد

یک زن بلژیکی۹۰ ساله همزمان به دو شاخه آلفا و بتا ویروس کرونا مبتلا شد

پیام جوان: به نقل از ایندپندنت، محققان متوجه شده‌اند یک زن ۹۰ ساله در بلژیک همزمان به ۲ نوع ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده است.

این زن که واکسن دریافت نکرده بود، در سوم مارس ۲۰۲۱ میلادی پس از چند بار زمین خوردن در بیمارستان بستری شد. آزمایش در همان روز بستری نشان داد وی به کووید ۱۹ مبتلا است.

با وجود آنکه در ابتدا هیچ نشانی از درگیری اعضای تنفسی وجود نداشت، اما وضعیت وی به سرعت وخیم شد و وی ۵ روز پس از بستری شدن، درگذشت.

هنگامی که نمونه‌ای از سیستم تنفسی بیمار برای توالی ژنتیکی بررسی شد، محققان متوجه شدند وی همزمان به شاخه‌های آلفا و بتا ویروس کرونا مبتلا بوده که به ترتیب در انگلیس و آفریقای جنوبی ظهور کرده بودند.

آن واندکربرگن یکی از محققانی که به پژوهش درباره این زن کمک کرد، می‌گوید: این یکی از نخستین موارد ثبت شده ابتلاء به ۲ شاخه از ویروس کرونا است. هر دو شاخه این ویروس در آن زمان در بلژیک شیوع یافته بودند. بنابراین احتمالاً زن سالمند همزمان به وسیله دو فرد متفاوت به ویروس‌ها مبتلا شده است. متأسفانه هنوز نمی‌دانیم او چگونه به بیماری مبتلا شده است.

علاوه برآن به طور دقیق نمی‌توان تعیین کرد ابتلای زن به دو شاخه ویروس نقشی در وخیم شدن سریع حال بیمار داشته است یا خیر.

در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی نیز محققان در برزیل اعلام کردند ۲ نفر به طور همزمان به دو شاخه از ویروس کرونا مبتلا شدند هرچند تحقیقات درباره این دو نمونه هنوز در ژورنال‌های علمی منتشر نشده است.

  آیا ویروس کووید این بار روده‌ها را هدف گرفته؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان