• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • روحانی در آخرین جلسه هیات دولت: برخی واقعیات را نگفتیم، چرا که می‌ترسیدیم به وحدت ملی صدمه بزند!

روحانی در آخرین جلسه هیات دولت: برخی واقعیات را نگفتیم، چرا که می‌ترسیدیم به وحدت ملی صدمه بزند!

روحانی در آخرین جلسه هیات دولت به طور مفصل به برنامه‌های دولت خود در هشت سال گذشته پرداخت و گفت “خیلی از اشکالات را پاسخ نداده است”. او دلیل آن را حفط “انسجام ملی و وحدت ملی در کشور” اعلام کرده است.

روحانی درباره اینکه کدام واقعیت‌ها را به مردم نگفته و دلیل این که چرا آن را “مفید نمی‌دانسته و می‌ترسیده به وحدت ملی صدمه بزند” توضیح بیشتری نداده است.

اما بدون این توضیح هم می‌توان به یاد آورد که روحانی وعده‌های زیادی در دو دوره ریاست جمهوری خود به مردم داده بود که عملی نشده‌اند.
در دوره دولت دوازدهم اعتراضات بیش از صد شهر ایران در آبان ۱۳۹۸ به شدت سرکوب شدند. طوری که حتی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران اکنون خواهان محاکمه روحانی “به جرم تمهید مقدمات ریختن خون مردم” شده است.

اعتراضات آبان ۹۸ و سرنگونی هواپیمای اوکراینی

روحانی در ارتباط با اعتراضات ۹۸ چیزی نگفت. در حالی که طبق گفته وزیر کشور کابینه‌اش بیش از ۲۰۰ نفر در اعتراضات آبان کشته شدند. شمار جان‌باختگان را خبرگزاری‌ رویترز۱۵۰۰ نفر اعلام کرده است.

روحانی در نشست خداحافظی خود در خصوص سرنگونی هواپیمای مسافربری بین‌المللی اوکراین نیز سخنی نگفت.

هواپیمای پرواز PS752 خطوط بین‌المللی اوکراین در ۲۸ دی ماه سال ۹۸ (ژانویه سال ۲۰۲۰) در حالی که از تهران به مقصد کی‌یف پرواز می‌کرد هدف شلیک موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت و سرنگون شد. تمامی ۱۷۶ سرنشینان هواپیما که اکثرا ایرانی و شهروندان دوتابعیتی کانادا بودند کشته شدند.
یکی دیگر از وعده‌های مهم رئیس جمهور ایران مشارکت اقلیت‌های دینی و قومی در سیاست‌های کشور بود. روحانی برای دریافت آرا اهل سنت و اقوام در ۱۰ ماده به آنها وعده داد که از میان خود آنها استاندار، وزیر، معاون وزیر و سفیر تعیین خواهد کرد اما او این وعده را اجرا نکرد.

  روحانی: مشارکت پایین در انتخابات اسفندماه محتمل است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان