• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تصویب یک قطعنامه در حمایت از زنان ایران در پارلمان بلژیک

تصویب یک قطعنامه در حمایت از زنان ایران در پارلمان بلژیک

پیام جوان: دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک از تصویب یک قطعنامه در حمایت از زنان ایران و رعایت حقوق بشر در این کشور، در کمیته روابط خارجی پارلمان بلژیک خبر داد.

خانم صفایی که از پیشنهاددهنگان این قطعنامه است، در حساب توئیتر خود نوشت که این قطعنامه روز پنجشنبه در پارلمان به رای گذاشته خواهد شد.

او همچنین به شبکه ایران اینترنشنال گفت در این قطعنامه بر «دفاع بی‌قید و شرط» از زنان ایرانی تا آزادی‌شان تاکید شده است.

به گفته این نماینده پارلمان بلژیک، محکوم کردن جمهوری اسلامی به دلیل اعمال خشونت علیه مردم، آزادی بازداشت‌شدگان اخیر در ایران، قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها و حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد از دیگر موضوعات مطرح در این قطعنامه است.

خانم صفایی پیشتر موهای خود را در صحن علنی پارلمان بلژیک قیچی کرد تا به حرکت اعتراضی گیسوبران زنان ایرانی بپیوندد که سابقه‌ای تاریخی در آیین‌های سوگواری دارد.

در هفته‌های اخیر اتحادیه اروپا در دو نوبت، تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات در ایران و همچنین ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین وضع کرده است.

وزیر خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه ۱۸ آبان از قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حکومت ایران طی هفته آینده در واکنش به «سرکوب مرگبار» معترضان خبر داد.

  هه‌نگاو: طی ماه گذشته میلادی دست‌کم ۲۶۴ شهروند در سراسر ایران توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده‌اند

ساعاتی پیش از این اظهارات، احزاب ائتلاف حاکم بر دولت آلمان نیز طرح پشتیبانی از جنبش اعتراضی مردم ایران را با هدف تشدید فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر حکومت جمهوری اسلامی تصویب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان