• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • بلومبرگ: ایران با نرخ فعلی واکسیناسیون کرونا ۱۰ سال دیگر به ایمنی جمعی می‌رسد

بلومبرگ: ایران با نرخ فعلی واکسیناسیون کرونا ۱۰ سال دیگر به ایمنی جمعی می‌رسد

بلومبرگ: بلومبرگ در گزارشی نوشت با توجه به میزان دسترسی محدود برخی کشورها به واکسن کرونا، سال‌ها و حتی دهه‌ها طول خواهد کشید تا در برابر این ویروس به ایمنی جمعی دست‌ یابند. در این گزارش، زمان پیش‌بینی‌شده برای ایران، اوکراین، پاکستان و بنگلادش ۱۰ سال است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به‌رغم سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در کشورهای ثروتمند جهان، هنوز خیلی زود است درباره عبور از همه‌گیری کرونا سخن به میان آورده شود، زیرا موج‌های بدتر شیوع کرونا در کشورهایی که حداقل امکانات برای مقابله با این ویروس را ندارند سرعت می‌گیرد.

در بریتانیا، ۵۸ درصد جمعیت بزرگسال این کشور دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. در آمریکا نیز جو بایدن، رییس‌جمهوری این کشور، رقم پیش‌بینی‌شده برای تعداد دوزهای تزریقی در صد روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش را که کمتر از یک ماه دیگر از آن باقی مانده، دو برابر کرده و از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون دوز رسانده است.

به نوشته بلومبرگ، ماه گذشته عبارت پس از کووید بیش از نشانه های کووید در گوگل جست‌وجو شده است، که نشان می‌دهد مردم جهان به چگونگی زندگی پس عبور از بحران کرونا و بازگشت به وضعیت عادی فکر می‌کنند.

اما گزارشگر بلومبرگ تاکید می‌کند این تلقی نادرست است که فکر کنیم از همه‌گیری کرونا عبور کرده‌ایم، زیرا ممکن است هنوز شرایط به‌مراتب بدتری را پیش رو داشته باشیم.

منبع: iranintl

  این مواد غذایی برای بهبود و تسکین انواع دردها مناسب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان