• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • دلار در بازار آزاد تهران از ۳۶ هزار تومان گذشت

دلار در بازار آزاد تهران از ۳۶ هزار تومان گذشت

پیام جوان: پس از رکوردشکنی پیاپی قیمت ارز در بازار تهران، بانک مرکزی برای جلوگیری از تشکیل صف خرید دلار، به صرافی‌ها دستور داد خرید و فروش‌ها را آنلاین انجام دهند اما سامانه معرفی شده برای این موضوع از کار افتاد.

به گزارش ایران اینترنشنال، در ادامه روند صعودی قیمت‌ها و ثبت رکوردهای جدید در بازار ارز تهران، قیمت دلار در بازار آزاد، با افزایش ۸۰۰ تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان، از ۳۶ هزار تومان گذشت.

روند صعودی قیمت دلار در روزهای گذشته ادامه داشته و قیمت آن در شش روز کاری اخیر، حدود سه هزار تومان افزایش یافته است.

در همین حال بانک مرکزی در بخشنامه‌ای همه صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی را موظف کرد تا مراجعان حضوری را برای خرید ارز، به سامانه (https: //my.ice.ir/) راهنمایی کنند. با این حال این سامانه در روز اول فعالیت از کار افتاد.

به گفته مسعود توکلی، مشاور مدیرعامل بازار متشکل ارزی، متقاضیان می‌توانند سفارش خود و تقاضای ارز را به صورت آنلاین تا سقف معادل دو هزار یورو ثبت کنند.

توکلی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت که متقاضیان امکان خرید دلار و یورو را دارند اما در مراجعه به صرافی برای تحویل ارز، می‌توانند تا سقف دو هزار یورو درخواست دینار داشته باشند.

در هفته‌های گذشته و همزمان با خیزش انقلابی شهروندان و اعتراضات سراسری در ایران، قیمت دلار چندین بار رکوردهای تاریخی جدیدی را ثبت کرد.

در همین حال تجارت نیوز گزارش داد که افزایش‌های پی در پی قیمت دلار طی روزهای اخیر و همچنین کمبود عرضه آن از سوی صرافی‌ها باعث شده است بسیاری از مردم به سمت خرید ارزهای دیجیتال مانند تتر بروند. ارز دیجیتالی که قیمت آن تقریبا معادل یک دلار است و دسترسی خرید آن به مراتب ساده‌تر از دلار کاغذی است.

  پیش بینی نوسان محدود در بازار ارز تهران

بر اساس این گزارش، خرید این ارز دیجیتال تنها با افتتاح یک حساب و احراز هویت در صرافی‌های داخلی ممکن است و همچنین کاربران محدودیتی در مقدار خرید آن ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان