• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • معاون استاندار کرمان: محدود کردن اینترنت و بازداشت‌ها نتوانسته به کنترل اعتراض‌های سراسری کمک کند

معاون استاندار کرمان: محدود کردن اینترنت و بازداشت‌ها نتوانسته به کنترل اعتراض‌های سراسری کمک کند

پیام جوان: معاون استاندار کرمان اذعان کرد که محدود کردن اینترنت و بازداشت‌ها نتوانسته است به کنترل اعتراض‌های سراسری جاری کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رحمان جلالی روز شنبه، ۱۴ آبان بر «متفاوت» بودن اعتراضات جاری و «مخاطبان» آن تاکید کرد و گفت: «همیشه محدودیت اینترنت و دستگیری سرگروه‌های اغتشاش و آمدن مردم به کف خیابان، فتنه را از بین می برد»، اما این بار متفاوت است.

مقامات جمهوری اسلامی از واژگان «اغتشاش» و «فتنه» برای اشاره به اعتراض‌های مردمی استفاده می‌کنند.

با وجود سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌ها و قطع گسترده اینترنت در ایران در پی کشته شدن مهسا امینی در پی ضرب و شتم نیروهای «گشت ارشاد» این اعتراض‌ها نزدیک به ۵۰ روز است که در بسیاری از شهرهای ایران هم‌چنان ادامه دارد.

بسیاری از مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته بارها بر متفاوت بودن این دوره از اعتراض‌ها و دشواری سرکوب معترضان اذعان کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان حقوق بشر ایران تا دهم آبان، تعداد کشته‌شدگان اعتراضات به دست‌کم ۲۷۷ تن، از جمله ۴۰ کودک رسید.

این در حالی است که در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۴ آبان گزارش‌های متعددی از کشته شدن شمار دیگری از معترضان در شهرهای مختلف منتشر شده است. از جمله مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جمعه، ۱۳ آبان از کشته شدن دست کم ۱۶ نفر در شهر خاش خبر داده بود.

با وجود این که تاکنون آمار دقیقی از بازداشت‌شدگان به دست نیامده،‌ اما «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان» تا روز ۱۳ آبان بازداشت بیش از ۷۷۰ نفر در مناطق مختلف کشور را تأیید کرده است.

  سفینه می‌ون در مدار مریخ قرار گرفت

در همین حال سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بارها درباره صدور احکام سنگین برای بازداشت‌شدگان از جمله اعدام به‌ویژه از طریق پرونده‌سازی نهادی نظامی و قضایی هشدار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان