• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ارتباط بین مصرف آب و کاهش وزن

ارتباط بین مصرف آب و کاهش وزن

پیام جوان: رژیم آب در اصل برای لاغری نبوده و بیشتر جنبه سم زدایی و پاکسازی بدن خواهد داشت ولی با توجه به اینکه کالری دریافتی تان در طول روز چیزی در حد صفر است، شک نکنید در کنار سم زدایی، لاغر هم خواهید شد.

به گزارش فرتاک، اگر فردی هستید که به طور مداوم در تلاش برای رسیدن به وزن ایده آل هستید، احتمالا می دانید سوخت و ساز نقش بزرگی برایتان بازی می کند. می خواهید متابولیسم را افزایش دهید تا وزن کم کنید آب می تواند به آن کمک کند.

نشان داده شده است که ۱.۵ لیتر آب می تواند به افزایش سوخت و ساز تا ۳۰ ٪ کمک کند.

آب در دمای ۲۲ درجه سانتی گراد و ۳۷ درجه سانتی گراد نشان می دهد گرم و نسبتا داغ است این مهم است چون این دما بدن را مجبور می کند سخت تر کار کند تا دمای عادی را تثبیت کند.

مردم همیشه در مورد این که چطور می توانید احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرید ، صحبت می کنند. در واقع، بسیاری از مردم ابتدا وقتی احساس گرسنگی می کنند یک لیوان آب می نوشند. اما آیا آب واقعا به شما کمک می کند وزن کم کنید؟ اگر فکر می کنید این یک افسانه است و معنی ندارد، باید بدانید درست است. بدن می تواند تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرد وقتی آن را نادیده بگیرید ، ممکن است به خوردن کالری بیشتر پایان دهید.

چیزی که توصیه می کنیم این است که دفعه بعد که احساس گرسنگی می کنید ، یک لیوان آب بنوشید. آب ولرم را امتحان کنید تا متابولیسم را افزایش دهد. پس حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و ببینید چه اتفاقی در بدن می افتد. اگر حس گرسنگی ناپدید شود فقط تشنگی بوده. در غیر این صورت چیزی سالم و مغذی بخورید بنابراین به یاد داشته باشید که باید حداقل ۲ لیتر آب مصرف کنید تا خود را مرطوب نگه دارید.

  تاثیر مواد شیمیایی بر فشارخون زنان

چه کسانی رژیم آب نگیرند؟
رژیم آب برای همه افراد مناسب و امن نخواهد بود. اگر زیر ۱۸ سال سن دارید یا یکی از موارد زیر را دارید، حتماً باید بعد از مشورت با پزشک رژیم بگیرند:

کسانی که بد غذا هستند
افراد کم وزن
بارداری یا شیردهی
مشکلات قلبی
ابتلا به دیابت نوع ۱
میگرن غیرقابل کنترل
به تازگی خون داده اید
داروی خاصی مصرف می کنید

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان