• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • نرخ وام مسکن ایالات متحده، برای اولین بار در طی ماه‌های گذشته کاهش می‌یابد

نرخ وام مسکن ایالات متحده، برای اولین بار در طی ماه‌های گذشته کاهش می‌یابد

پیام جوان: بر اساس داده های منتشر شده در روز چهارشنبه توسط انجمن بانکداران وام مسکن (MBA) در بحبوحه مبارزه مداوم فدرال رزرو با تورم، نرخ وام مسکن هفته گذشته برای اولین بار در بیش از دو ماه اخیر اندکی کاهش یافت.

نظرسنجی هفتگی MBA نشان می‌دهد که مبلغ وام مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت از ۷٫۱۶ یک هفته قبل به ۷٫۰۶ درصد کاهش یافته است. با این حال، نرخ ها نزدیک به بالاترین سطح در دو دهه گذشته باقی مانده‌اند.

سهم وام‌های مسکن با نرخ قابل تنظیم (ARM) که اخیراً با افزایش نرخ‌های وام مسکن افزایش یافت، نسبت به هفته قبل به ۱۱٫۸ درصد از کل درخواست‌ها کاهش یافت.

با وجود کاهش اندک نرخ ثابت ۳۰ ساله، نرخ وام مسکن به طور قابل توجهی بیشتر از سال گذشته است و همچنان خریداران و در کل بازار مسکن را به چالش می کشد.

جوئل کان، معاون MBA در بیانیه‌ای گفت: «به‌جز نرخ وام ARM، نرخ‌های سایر وام‌ها بیش از سه درصد بیشتر از سال گذشته بوده‌اند.

کاهش نرخ وام مسکن به دنبال ماه‌ها افزایش مستمر نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم فزاینده است. کارشناسان انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

به طور کلی، مبارزه فدرال رزرو با تورم منجر به سرد شدن چشمگیر بازار مسکن که زمانی داغ بود، شده است.

افزایش نرخ‌ها در هفته‌های اخیر منجر به کاهش بی‌سابقه قیمت مسکن و کاهش شدید فروش‌های معلق شده است. بر اساس داده های انجمن ملی مشاوران املاک (NAR)، تعداد خانه های تحت قرارداد در ماه سپتامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت. این کاهش نسبت به آگوست ۱۰٫۲ درصد بود.

  مشاهده یک شیر کوهی در پارک آلوم راک سن حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان