• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پیام دانشجویان دانشگاه‌های ایران: دانشجو تعلیق کنید، دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم

پیام دانشجویان دانشگاه‌های ایران: دانشجو تعلیق کنید، دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم

پیام جوان: تصاویر دریافتی حکایت از تجمع گستردهٔ دانشجویان دانشگاه بهشتی در روز دوشنبه با شعار «آزادی آزادی آزادی» دارد.

امروز دانشجویان دانشگاه‌هایی از جمله بهشتی، الزهرا، دانشکده صنایع امیرکبیر، نقشه‌برداری خواجه‌نصیر، دانشگاه آزاد تهران جنوب، مهندسی دانشگاه شیراز در محوطه دانشگاه تحصن کرده‌اند.

در پی منع یکماهه حضور برخی دانشجویان معترض در دانشگاه‌های ایران، همکلاسی‌های آنان در تعدادی از دانشگاه‌ها، با در دست داشتن دست‌نوشته «دانشجو تعلیق کنید، دانشگاه تعطیل می‌کنیم»، از بامداد دوشنبه تحصن اعتراضی خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران روز دوشنبه نهم آبان با صدور بیانیه‌ای از تحریم کلاس‌های درس در اعتراض به «اقدام غیرقانونی» کمیته انضباطی دانشگاه در منع کردن جمعی از دانشجویان به مدت یک ماه از حضور در دانشگاه و خوابگاه خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: «این اقدام از این جهت غیر قانونی‌ست که بدون هیچ‌گونه تفهیم اتهام و حق دفاعی از جانب دانشجو صورت گرفته‌ است.»

دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه با تاکید بر این که «صادرکنندگان این احکام غیرقانونی بدانند که با سرکوب و ارعاب، فریاد» دانشجویان «بلندتر خواهد شد»، افزودند که تا زمان حضور دوباره دانشجویان منع‌شده در دانشگاه و خوابگاه، در هیچ کلاس درسی حاضر نخواهند شد و در محوطه دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی دست به تحصن خواهند زد.

کانال تلگرامی شورای صنفی دانشجویان کشور نیز تصاویری از تحصن روز دوشنبه دانشجویان دانشکده اقتصاد علامه منتشر کرده است.

  دشان: شرایط گریزمان در بارسا هنوز خوب نیست

همزمان در دانشکده ادبیات دانشگاه بهشتی، دانشگاه الزاهرا و دانشگاه آزاد تهران جنوب روز دوشنبه تحصن‌های مشابهی برگزار شده است.

جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره هم با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به «سرکوب فراگیر دانشجویان» اعلام کردند که «دادخواه دانشجویان و هنرمندان و همه‌ انسان‌‌های آزاده‌ای» هستند که اکنون «به جرم فریاد حق‌طلبی در بند» به سر می‌برند.

دانشجویان دانشگاه سوره تاکید کردند: «هرگونه سرکوب و خشونت علیه دانشجویان را محکوم می‌‌کنیم و فریاد آزادی‌خواهی‌مان را بلندتر از همیشه به گوشتان می‌رسانیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان